رئیسی:

۳۰۰ واحد تولیدی راکد مازندران احیا شد/ وظیفه ما تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم است

رئیس‌جمهور گفت: بیش از ۳۰۰ واحد شامل کارگاه، کارخانه و صنایع تولیدی استان مازندران که دچار رکود و تعطیلی شده بود در دولت سیزدهم احیا شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور دقایقی قبل برای انجام دور دوم سفر استانی وارد فرودگاه شهدای ساری شد و مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت.

مراسم جشن احیای ۳۹۱ واحد راکد در مرکز استان، دیدار مردمی در مصلی امام خمینی ساری، افتتاح بزرگترین مدرسه روستایی در یکی از روستا‌های قائم شهر و نشست با فعالان اقتصادی استان، افتتاح بیمارستان ۲۷۳ تختخوابی رازی قائم شهر، دیدار با خانواده‌های شهدا و جلسه شورای اداری از برنامه‌های نخستین روز سفر رئیس‌جمهور  به مازندران اعلام شده است.

وظیفه ما تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم است

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: وظیفه ما مدیران این است که در سال ۱۴۰۳ که به شعار جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده، زمینه مشارکت مردم در همه بخش‌ها را فراهم کنیم. همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند راه ایستادگی و استقلال کشور در اقتصاد مقاومتی و تولید است. همه بخش‌ها باید نسبت‌شان را با مردم، بخش خصوصی و تعاونی‌ها تعریف و فعال کنند. 

وی تاکید کرد: باید طوری باشد که اگر یک فعال در حوزه‌های مختلف بخواهد تلاش کند زمینه برای او فراهم باشد.  

آیت الله رئیسی بیان کرد: از زنان و مردان مازندرانی و به ویژه زنان این استان در روستا و شهرها تشکر می‌کنم. زنان مازندرانی در صنایع دستی پیشتاز هستند. در بین دختران و زنان ما افراد پیشتازی حضور دارند که در عرصه علمی و ورزشی می‌درخشند. زمینه باید برای فعالیت‌های اثربخش آن‌ها و رشد اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد

تولد دوباره ۳۹۵ واحد تولیدی اقتصادی مرده

سید ابراهیم رئیسی  رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان مازندران، در مراسم جشن احیای ۳۹۵ واحد تولیدی و صنعتی استان مازندران که به طور میانگین بیش از ۷ سال تعطیل و نیمه تعطیل بودند و در دولت مردمی به چرخه تولید بازگشته‌اند، حضور یافت.

با بازگشت این تعداد واحد‌های احیا شده به چرخه تولید در استان مازندران در بخش‌های صنعتی و معدنی، کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی و خدمات بازرگانی با اعتباری بالغ بر ۱۵۹ هزار و ۵۴۲ هزار میلیارد ریال، برای بیش از ۹ هزار و ۵۶۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.

امروز احیای ۳۹۵ واحد تولیدی در مازندران را جشن می گیریم و باید اولا از خداوند متعال و ثانیا از تک تک شما کارگران عزیز تقدیر و تشکر کنم. تولید را محور اقتصاد کشور می دانیم همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند تولید اساس کشور است شما هم در همین حهت گام برمی دارید.

در سال های گذشته برادران و پدران شما در سنگر دفاع از وطن ایستادگی کردند و شهدای عالیقدری که از مازندران داشتیم اما امروز شما از سنگر تولید دشمن را ناامید می کنید و تولید را افزایش می دهید و کیفیت می بخشید و نیاز کشور را برطرف می کنید و جلوی واردات بی رویه را می گیرید که اینها نشانه های خوب و ارزشمندی است.

رئیس‌ جمهور با تاکید بر ضرورت میدان‌دادن بیشتر به تعاونی‌ها و بخش خصوصی گفت: دولت سیزدهم آمادگی دارد این بخش‌ها را در مازندران و دیگر استان‌ها با توجه به زمینه‌های بسیار خوبی که وجود دارد بیشتر حمایت کند.

وی گفت: امروز کارگران و تولیدکنندگان در سنگر تولید هستند، تولید به کشور استقلال اقتصادی می‌دهد و اقتصاد مقاومتی را رقم می‌زند. در کشور به اقتصاد و تولیدی نیاز داریم که تکان‌های اقتصادی آن‌ها را تحت تاثیر قرار ندهد و راه آن هم تولید و روی پای خود ایستادن است.

باید با قاطعیت جلوی افرادی که می خواهند به منابع ملی و جنگل ها دست اندازی کنند ایستاد

رئیس جمهور گفت: کمبود زمین در مرکز استان ها و برخی از شهرها کاملا محسوس است اما می شود این کمبود زمین را حل تا مشکل مسکن برطرف شود. بخش تولید مسکن ضمن اقداماتی که انجام داده باید کارهای بیشتری را برای رفع مشکل مشکن برای همه اقشار در دستور‌کار قرار دهد. 

وی اظهار داشت: باید مراتع و جنگل ها و زمین های ذی قیمت حفظ شود و به دست سوداگران گرفتار نشود. هرکجا نعمتی و امکاناتی وجود دارد باید مراقبت شود که این فضا در اختیار سوداگری و جنگل خواری و زمین خواری و‌ کوه خواری نیفتد.  باید با قاطعیت جلوی افرادی که می خواهند به منابع ملی و جنگل ها دست اندازی کنند ایستاد و باید دست زیاده خواهان را قطع کرد‌.

رئیسی گفت: همه بخشهای اجرایی نظامی و قضایی در این زمینه اتفاق دارند و مصمم هستند که اجازه ندهند کسی تحت هیچ عنوانی تعدی به حقوق عمومی کند. عموم مردم در این موضوع ذی حقند و همه بخش‌ها دست‌اندرکار هستند .

رئیس جمهور افزود: ما تجربه یک عملیات بزرگ اجتماع ساز را داریم؛ عملیات وعده صادق، این عملیات با هماهنگی همه بخش‌ها واقع و موجب افتخار و اقتدار کشور شد. این یک زمینه است که بدانیم در هر بخشی که اجماع همکاری هماهنگی و همدلی همه قوا و نیروها باشد می شود کارهای بزرگ کرد.

رئیسی اضافه کرد: امروز در کشور اجماع مبارزه با فساد و کجی ها وجود دارد و پیام آن برای همه رفته است؛ پیامش برای مردم امیدوارکننده است و برای فاسدان تهدید. امروز همه مصمم اند تا دست افراد فاسد قطع شود و اجازه ندهند کار سالم در دستگاه های اجرایی به روابط ناسالم آلوده شود. باید با وجود این همه شهید و جانباز و این مردم خوب و مخلص مبارزه با فساد در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

رئیس جمهور از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران دیدن کرد

رئیسی بیان کرد: صنعت چوب و کاغذ و همچنین نساجی از صنایع برجسته مازندران است اما به دلایل خاصی که اینجا محل بیانش نیست این صنایع روز به روز دچار افول شد و تا مرز تعطیلی رفت.

آیت‌الله رئیسی افزود: روزی که (در زمان ریاست قوه قضاییه) با کارگران کارخانه چوب و کاغذ مازندران دیدار کردم، آنان از افزایش واردات بی‌رویه و کم‌توجهی به این واحدهای تولیدی افتخارآفرین و برجسته مازندران گلایه کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز که در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، ‌مسئول ستاد احیای کارخانجات، استاندار و نماینده ولی فقیه در مازندران از این غرفه‌ها عبور می‌کردیم ‌دیدیم سال تاسیس بین ۱۰ تا ۲۰ سال پیش بوده و سال راکد شدن سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ بود. در تابلو نوشته‌اند سال راه‌اندازی و احیای مجدد ۱۴۰۰، خدا را شکر کردم که امروز این کارخانه (چوب و کاغذ) با ۵۰۰ کارگر فعال است.

وی گفت: امروز جمع شدیم تا از کارگران عزیز تشکر و قدردانی کنیم که به دست توانای آنان این واحد به چرخه تولید برگشت و رونق تولید و استقلال کشور خودکفایی در تولید کاغذ را برای کشور ارمغان آورد.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: مصرف کاغذ در آموزش و پرورش، نشریات و روزنامه‌ها و مصارف اداری ساعتی و روزانه است و در این شرایط نیازمندیم به دست توانمند فرزندان این مرز و بوم خودکفا شویم و این اتفاق خوشبختانه رقم خورده است.

شرکت چوب و کاغذ مازندران به عنوان بزرگترین مجموعه صنعتی دولتی استان پیش از دولت سیزدهم در آستانه ورشکستگی قرار داشت که با برنامه‌ریزی‌ و حمایت‌ دولت طی سه سال اخیر به چرخه تولید برگشت و اکنون به عنوان بزرگترین تولیدکننده کاغذ کشور مشغول فعال است.

واردات نباید به تولید داخلی ضربه وارد کند

رییس جمهور گفت: از نکات مهم آن است که این استان زمینه تولید مواد غذایی را دارد. واردات نباید به تولید داخلی ضربه وارد کند. سیاست دولت استفاده از تولیدات داخلی است. زمانی که تولید داخلی نتواند نیازی را برآورده کند به نحوی که به تولید داخل ضربه وارد نشود، باید واردات صورت گیرد. 
وی اظهار داشت: واردات باید به میزان رفع نیاز مردم صورت گیرد.  اصل توجه به تولید داخل و تولید کننده و‌کشاورز عزیزی است که برنج‌و‌مرکبات را تولید می‌کند.

در مراسم استقبال از رئیس جمهور کشورمان حسن یزدانی، سپیده بابایی ورزشکار و قهرمان جهان، خانم ملازاده سورکی مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر، محمد رضا اسحاقی استاد موسیقی بومی محلی مازندران حضور داشتند.

واحدهای تولیدی راکد مازندران احیا شد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.