فینال جام حذفی ایتالیا؛

آتالانتا ۰ - ۱ یوونتوس/ جام قهرمانی، آخرین هدیه آلگری به تورینی‌ها + فیلم

جدال آتالانتا و یوونتوس در فینال جام حذفی ایتالیا با برتری ۱ بر ۰ شاگردان آلگری به پایان رسید.

دیدار فینال جام حذفی ایتالیا بین یوونتوس و آتالانتا در ورزشگاه المپیکوی شهر رم برگزار شد که یووه موفق شد با یک گل پیروز و فاتح کوپا ایتالیا شود.

یوونتوس خیلی زود و در دقیقه ۴ با گل دوشان ولاهوویچ از حریف پیش افتاد و این برتری را تا پایان مسابقه حفظ کرد. یووه در کل بازی برتری را به نمایش گذاشت و چندین موقعیت دیگر برای گلزنی داشت از جمله گلی که دوشان ولاهوویچ در دقیقه ۷۳ زد، اما وی‌ای‌آر به دلیل آفساید میلیمتری آن را مردود اعلام کرد.

آتالانتا که در چند هفته اخیر در فرم فوق العاده‌ای قرار داشت و توانست به فینال لیگ اروپا هم برسد، نتوانست در این مسابقه در مقابل تاکتیک‌های آلگری، راه حل مناسبی بیاید و اولین فینال از دو فینال این فصلش را از دست داد و امیدوار به دومین فینال مقابل لورکوزن خواهد بود.

یوونتوس برای پانزدهمین بار قهرمان جام حذفی ایتالیا شد و پرافتخارترین تیم این کشور محسوب می‌شود. این نخستین جام آلگری در دوره دوم حضورش روی نیمکت یوونتوس بود و احتمالا آخرین جامش با این تیم نیز خواهد بود. این مربی حالا پرافتخارترین مربی جام حذفی ایتالیا هم محسوب می‌شود.

آخرین قهرمانی یوونتوس به سال ۲۰۲۱ برمیگشت که با هدایت پیرلو همین آتالانتا را در فینال جام حذفی شکست داد و قهرمان شد. آخرین جام قهرمانی آتالانتا، اما به بیش از ۶۰ سال قبل برمی‌گردد. آنها در این مدت پنج بار به فینال کوپا ایتالیا رسیدند و هر بار شکست خوردند.

 
خبرنگار: مسیح درخشنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار