با اجرای سومین مرحله

تمامی مزارع آلوده به فاضلاب در شیراز امحاء شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از امحاء ۱۹۰ هکتار دیگر از مزارع آلوده به فاضلاب خام این شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای سومین مرحله، تمامی سطوح مزارع آلوده به فاضلاب در این شهرستان امحاء شد.

محمد میرزایی با اذعان به اینکه سطح مزارع امحاء شده تا کنون در سال ۱۴۰۳ به بیش از ۵۹۰ هکتار رسیده است، تصریح کرد: در این مرحله مزارع آلوده‌ی جنوب شرق شهر شیراز و در منطقه شهرک سلامی قلع و قمع شد. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۱۶ دستگاه تراکتور و چهار دستگاه لودر عملیات امحای مذکور را با سرعت و دقت به انجام رسانند، اظهار کرد: همکاری و تعامل حدود ۸۰ نفر از پرسنل یگان امداد نیروی انتظامی در این عملیات شایسته تقدیر بوده است. 

میرزایی با تاکید بر اینکه در صورت تکرار کشت با آب‌های آلوده و نا متعارف اقدام علیه سوء استفاده گران و متخلفین با جدیت و قوت ادامه می‌یابد، ابراز کرد: عموم شهروندان در صورت اطلاع از هر نوع کشت‌های آلوده یا مشکوک مراتب را به مراکز بهداشتی یا مراکز جهاد کشاورزی جهت بررسی اطلاع رسانی فرمایند. 

او با بیان اینکه کشاورزی با فاضلاب خام علاوه بر آلودگی‌های میکروبی موجب تجمع عناصر سنگین در محصولات کشاورزی می‌شود؛ افزود: بنا به نظر متخصصین متاسفانه این نوع محصولات قابلیت هیچ گونه استفاده انسانی یا دامی را ندارد لذا امحاء این محصولات گریز نا پذیر و امری ضروری و لازم است. 

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز بیان کرد: با بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی و اجرایی گشت‌های هم‌پوشان به طور جدی با هر نوع موضوع و تخلف منافی سلامت و امنیت غذایی عموم مردم این شهرستان برخورد خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار