از معدوم کردن بیش از نیم تن مواد غذایی فاسد تا توقیف دستگاه‌های غیرمجاز در آرایشگاه‌ها در فارس

مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و آرایشگاه های متخلف در نقاط مختلف استان فارس تعطیل شدند.

در بازدید کارشناسان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و آرایشگاه ها در نقاط مختلف استان فارس بیش از نیم تن مواد غذایی فاسد معدوم و دستگاه‌های غیرمجاز در آرایشگاه‌ها توقیف و یک مرکز غیرمجاز پوست و زیبایی تعطیل شد.

معدوم کردن بیش از ۳۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در لامرد

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان لامرد، از جمع آوری ۳۶۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان و معدوم کردن این مواد، خبر داد.

یعقوب رضائی معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان لامرد اظهار کرد: در بازدیدی که از سوی کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی از صنوف مختلف انجام شده، مقدار  ۳۶۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته از این مراکز جمع آوری و پس از گذراندن مراحل قانونی، معدوم شد.

او افزود: شهروندان می‌توانند، شکایات خود در زمینه مسائل بهداشت محیط را از سامانه رسیدگی به شکایات مردمی ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری کنند.

توقیف دستگاه‌های غیرمجاز در آرایشگاه‌های زنانه فیروزآباد

با تلاش بازرسان سلامت محیط شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد، ۷ دستگاه غیرمجاز پاکسازی پوست در آرایشگاه‌های زنانه این شهرستان توقیف شد.

سلطانعلی هوشیار مسئول سلامت محیط شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد اظهار کرد: در نخستین روز از طرح تشدید نظارت بر آرایشگاه‌ها در شهرستان فیروزآباد، ۷ دستگاه غیرمجاز شامل ۲ دستگاه «تونل نوری»، یک دستگاه «اتوی پوست»، یک «میکرودرم سالنی»، یک دستگاه «گوی یخی»، یک دستگاه RF، یک دستگاه «فیشیال» با چند هندپیس متفاوت، در آرایشگاه‌های زنانه توقیف شده است.

او با تاکید بر اینکه آرایشگران، تنها مجاز به فعالیت در حیطه شغلی خود هستند، افزود: اقداماتی مانند انجام تاتو، برداشت زگیل و جوش از روی پوست و تزریق ژل و بوتاکس، دخالت در امور پزشکی محسوب می‌شود و می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای مراجعان ایجاد کند، بنابراین در صورت هرگونه فعالیت غیرقانونی، پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

هوشیار، از مردم خواست موارد تخلفات بهداشتی را در تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰ رسیدگی به شکایات مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاع رسانی کنند.

تعطیلی یک مرکز غیرمجاز پوست و زیبایی در مرودشت

با حضور کارشناسان نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان مرودشت، یک مرکز غیرمجاز پوست و زیبایی در این شهرستان تعطیل شد.

روح اله کریمی رئیس شبکه بهداشت و درمان مرودشت اظهار کرد: یک مرکز پوست و زیبایی به علت فعالیت غیرمجاز، از سوی تیم نظارتی کارشناسان نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان تعطیل شد.

رفیعی مسئول واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان مرودشت نیز گفت: کارشناسان نظارت بر درمان شبکه با جدیت از مراکز ارائه دهنده خدمات زیبایی و پوست بازدید می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه ارائه خدمات درمانی در غیاب پزشک و از سوی افراد بدون صلاحیت، بر اساس قانون با متخلفان برخورد می‌کنند.

او، از شهروندان خواست هنگام مراجعه به مراکز درمانی از داشتن مجوز‌های قانونی و حضور پزشک در مجموعه درمانی مطمئن شوند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با سامانه ۱۹۰ یا واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، تماس بگیرند.

توقیف بیش از ۱۵۰ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی فاسد در دهرم

کارشناس بهداشت محیط مرکز خدمات جامع سلامت شهید حیدر شهیدی دهرم، از جمع آوری بیش از ۱۵۰ کیلوگرم مواد خوراکی و آشامیدنی تاریخ مصرف گذشته از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دهرم، خبر داد.

فاطمه زارع کارشناس بهداشت محیط مرکز خدمات جامع سلامت شهید «حیدر شهیدی» دهرم با اساره به جمع آوری بیش از ۱۵۰ کیلوگرم مواد خوراکی و آشامیدنی تاریخ مصرف گذشته از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دهرم اظهار کرد: این مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد شامل عرقیات، انواع نوشیدنی‌های گازدار و بدون گاز و لبنیات بود که پس از تنظیم صورتجلسه به مرکز بهداشت فراشبند منتقل شده است.

او با اشاره به اهمیت نقش کارشناسان بهداشت محیط در حفظ و ارتقای سطح سلامت مردم، افزود: از آنجا که حفظ سلامت افراد از وظایف ذاتی گروه بهداشت محیط است، بازرسان بهداشت محیط مراکز بهداشت، طی بازدید‌های مستمر از مراکز عرضه مواد غذایی، ضمن شناسایی مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و بدون مجوز‌های لازم از وزارت بهداشت اقدام به توقیف و معدوم کردن این کالا‌ها می‌کنند.

کارشناس بهداشت محیط مرکز دهرم از شهروندان خواست مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های دارای محصولات با مشخصات بهداشتی کامل از جمله پروانه ساخت، پروانه بهداشتی، تاریخ تولید و تاریخ انقضا خریداری کنند.

 زارع، همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده اجناس و کالا‌های تاریخ گذشته، فاسد، بدون مشخصات و تقلبی در فروشگاه‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی، با سامانه ۱۹۰ رسیدگی به شکایت مردمی وزارت بهداشت تماس بگیرند تا از عرضه این اقلام جلوگیری و با متخلفان برخورد شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار