افتتاح بخش دیالیز دارالشفاء حرم مطهر شاهچراغ

بخش دیالیز دارالشفاء حرم مطهر به مناسبت روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ علیه السلام با حضور تولیت حرم و استاندار فارس افتتاح شد.

در آستانه فرا رسیدن، ششم ذی القعده، روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، بخش دیالیز درمانگاه خیریه تخصصی و فوق تخصصی حرم مطهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین کلانتری تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام و دکتر ایمانیه استاندار فارس افتتاح شد.

کلانتری در این مراسم، ضمن تبریک ایام خجسته دهه کرامت و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام، گفت: خدارا شاکریم که با تلاش‌های متولیان امر و مدیریت دارالشفاء، شاهد افتتاح بخش جدیدی در این مرکز درمانی خیریه هستیم و این از برکت اهل‌بیت علیهم السلام در نقطه مرکزی شهر شیراز است. با راه‌اندازی این بخش، به افراد طبقات کمتربرخوردار این کلانشهر، خدمات پزشکی متنوع با قوت بیشتری ارائه خواهد شد.

او در ادامه از تمامی کسانی که در این درمانگاه شبانه‌روزی بصورت یک تیم منسجم و پویا، ارائه خدمت و درمان می‌کنند قدردانی کرد و افزود: نتیجه نهایی یک تیم پزشکی، بهبود یک بیمار، کاهش درد یک انسان دردمند و گره‌گشایی از زندگی یک خانواده را به دنبال دارد و این مهم، در پیشگاه خداوند متعال، بسیار با ارزش و باعظمت است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیهماالسلام، خاطرنشان کرد: درمانگاه شبانه‌روزی حرم مطهر بایستی در سطح کلانشهر شیراز، در حوزه‌های مختلف پزشکی و درمانی، نمونه و در شأن و منزلت سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام باشد.

او در پایان ابراز امیدواری کرد با تسریع در عملیات احداث درمانگاه جدید حرم مطهر و بهره برداری از آن، جامعه‌ی هدف گسترده تری از خدمات درمانی و پزشکی متنوع در جوار حرم مطهر سیدالسادات الاعاظم بهره‌مند شوند.

در آیین افتتاح بخش دیالیز که دکتر کوشکی و دکتر رضازاده رؤسای اسبق و فعلی دارالشفاء نیز حضور داشتند، از خدمات و مساعی دکتر کوشکی در زمان مسئولیت در این درمانگاه، توسط تولیت حرم مطهر تقدیر به عمل آمد.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در حاشیه افتتاح این بخش درمانی نیز ضمن تبریک دهه گرامت و گرامی‌داشت مقام شاهچراغ علیه السلام گفت: با پیگیری‌های دارالشفای حرم مطهر و همکاری شرکت هونام طب نیاک شاهد استقرار و بهره‌برداری از ۱۰ دستگاه دیالیز در سه نوبت کاری هستیم.

 استاندار فارس با بیان اینکه سه دلیل اصلی نارسایی کلیه و از کار آفتادن آن که منجر به دیالیز می‌شود، فشار خون بالا، دیابت و بیماری قند و همچنین مصرف خودسرانه دارو است، افزود: متاسفانه شاهد افزایش روزافزون بیمارانی هستیم که نیازمند دیالیز می‌باشند.

عضو هیئت امنا دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه تصریح کرد: افق میان مدت دارالشفای حرم افزایش تخت‌های فعال دیالیز به تعداد ۲۵ نفر به صورت همزمان است تا ساکنین و مجاورین حرم مطهر از این مرکز استفاده کنند.

او اظهارداشت: اگرچه در جمهوری اسلامی ایران دیالیز به صورت رایگان انجام می‌شود، اما از عموم مردم و هموطنان تقاضا داریم از ابتلا به این بیماری با روش‌های گوناگون از جمله نظارت دائمی شرایط جسمی توسط پزشکان، جلوگیری کنند.

بخش «همودیالیز» دارالشفاء، در فضایی به مساحت ۵۰۰ متر مربع واقع شده، و در فاز اول بهره برداری، امکان دیالیز ۳۰ بیمار در روز را دارد.

درمانگاه خیریه تخصصی و فوق تخصصی دارالشفاء حرم مطهر، در کوچۀ بین الحرمین، در ضلع جنوبی آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام قرار دارد و در زمینه‌های مختلف از جمله: مغز و اعصاب، قلب و عروق، غدد، مرکز جراحی محدود، پوست و مو، گوارش، ریه، اطفال، داخلی، زنان، روانشناسی بالینی، توانبخشی، شیمی‌درمانی، ارتوپدی، دندانپزشکی، چشم پزشکی، تصویربرداری، آزمایشگاه و داروخانه، به صورت شبانه روزی به زائران و مجاوران حرم مطهر ارائه خدمت می‌کند.

افتتاح بخش دیالیز دارالشفاء حرم مطهر شاهچراغ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار