پیش‌بینی تولید خاکشیر از مزارع بیارجمند شاهرود ۲۰ تن است

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود گفت: برداشت ۲۰ تن خاکشیر از ۴۰ هکتار زمین‌های کشاورزی خارتوران بیارجمند پیش‌بینی می‌شود.

حمید آقابیکیمدیر جهاد کشاورزی شاهرود گفت: ۴۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان شاهرود در مناطق خارتوران بیارجمند زیر کشت خاکشیر است.

وی میانگین برداشت این محصول را ۵۰۰ کیلوگرم در هر هکتار برشمرد و گفت: کشت خاکشیر از اوایل آبان ماه آغاز می‌شود و در اواسط اردیبهشت به مرحله برداشت می‌رسد.

وی به کم آب‌بر بودن این گیاه دارویی اشاره کرد و افزود: تناوب مناسب خاکشیر با محصولات کشاورزی، موجب شده طی چند سال گذشته کشاورزان مبادرت به کشت و تولید این گیاه دارویی کنند.

این مسوول با اشاره به اینکه گیاهان دارویی به علت استفاده نشدن و یا استفاده محدود از کود‌های شیمیایی و سموم مختلف، محصولات سالمی محسوب می‌شوند، ادامه داد: گیاه دارویی خاکشیر دارای خواص التیام دهندگی زخم و جراحات، تب‌بُری، رفع التهاب‌های کلیه، سرخک و مخملک، رفع گرفتگی صدا و کهیر است و همچنین باعث رفع تشنگی و بهبود گرمازدگی و کاهش دمای بدن می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود اظهار کرد: خاکشیر، فلفل ادویه‌ای، کنجد، زیره سبز، گل محمدی و نعنای فلفلی، بیشترین گیاهان دارویی است که در منطقه بیارجمند کشت و تولید می‌شود.

شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان دارای ۳۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی است که از این میزان ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن باغ می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار