تاکید امام جمعه زاهدان بر گسترش فرهنگ تقریب در جهان

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در جلسه شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بررسی میزان تاثیر اقدامات صورت گرفته در جهت گسترش فرهنگ تقریب در جهان خواستار شد.

  جلسه شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور اعضای غیر ایرانی در کشور عراق و به میزبانی حجت‌الاسلام سیدعمار حکیم عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام شهریاری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گزارشی از فعالیت‌های دو ساله مجمع را ارائه کرد.

مولوی اسحاق مدنی نیز بر لزوم تلاش جهت گسترش فرهنگ تقریب در جامعه اسلامی و انجام فعالیت‌های تقریبی با اعتقاد به تقریب تاکید کرد و در ادامه سایر اعضای شورا نیز به بیان نکات مد نظر خود پرداختند.

همچنین آیت‌الله محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز خواستار بررسی میزان تاثیر اقدامات صورت گرفته در جهت گسترش فرهنگ تقریب در جهان شد و گفت: باید در این جهت گزارشی ارائه شود تا مشخص کنیم که در این حوزه چه مقدار پیشرفت یا پس رفت داشته‌ایم.

امام جمعه زاهدان عنوان کرد: در گام دوم باید به نحوی برنامه‌ریزی شود تا هر یک از اعضای شورا که از کشورهای مختلف در مجمع حضور پیدا کرده‌اند گزارشی از وضعیت تعاملات و مسائل تقریب در کشور خود ارائه و زمینه‌های کاری و موانع را بیان کنند تا تبادل تجربیات صورت گیرد.

آیت‌الله محامی اذعان داشت: برای هر کنفرانس باید یک یا دو موضوع به عنوان محور در نظر گرفته شود تا طرح‌ها و اقدامات لازم بررسی و مشخص شود که دشمنان وحدت و تقریب چه مقدار تلاش کرده‌اند و راه‌های دفاع و مقاومت را نیز مشخص کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار