ساخت ۳۷ کیلومتر بزرگراه در مسیر میرجاوه- زاهدان- بم

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۳۷ کیلومتر بزرگراه در مسیر ارتباطی میرجاوه- زاهدان- بم به منظور شتاب بخشی به توسعه استان و فراهم شدن زمینه تردد ایمن کاربران جاده‌ای توسط این اداره‌کل در دست ساخت است.

مهدی پارسی  گفت: طول کلی محور میرجاوه- زاهدان- بم ۲۹۸ کیلومتر هست که تاکنون در این مسیر ۱۳۰ کیلومتر باند دوم احداث و به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان برای توسعه و رفاه شهروندان نیازمند ایجاد و آماده سازی زیرساخت‌های حمل و نقل بوده و مهمترین آن احداث بزرگراه است، افزود: تاکنون برای احداث بزرگراه در این مسیر مهم ارتباطی استان ۷۳۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای بهره‌مندی کامل این مسیر از باند دوم نیز بیش‌از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان هزینه ساخت  هر یک کیلومتر بزرگراه را بیش از ۳۵ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: از آنجایی که محور مواصلاتی میرجاوه- زاهدان - بم یکی از کریدورهای اصلی ترانزیت در  جنوب شرق کشور بشمار می‌رود این اداره کل تلاش دارد در سالجاری از مجموع ۳۷ کیلومتر بزرگراه در دست احداث  ۱۵ کیلومتر آن را به بهره برداری برساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار