برداشتی از سد کلان به خارج از ملایر صورت نگرفته است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون هیچ گونه برداشت و انتقال آبی از سد کلان ملایر به خارج از این شهرستان صورت نگرفته است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با اشاره به برخی صحبت‌ها در زمینه انتقال آب سد کلان ملایر به یک از استان دیگر، اظهار کرد: هیچ برداشتی تاکنون از ذخیره آبی سد کلان ملایر خارج از اهداف تعیین شده، انجام نشده است و این اتفاق نخواهد افتاد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات این شهرستان در زمینه تامین آب، ادامه داد: این قول را به مردم شهرستان ملایر می‌دهیم که آب سد کلان به سادگی به جای دیگری منتقل نخواهد شد.

وی با اشاره به حجم ۴۵ میلیون مترمکعبی ذخیره آبی سد کلان ملایر، گفت: مجوز انتقال ۲۵۰ هزار مترمکعب آب در سال که به میزان نصف یک حلقه چاه است، از سد کلان به یکی از شهرستان‌های استان همجوار صادر شده که فقط در حد صدور مجوز تخصیص بوده و هیچ گونه انتقالی انجام نشده است.

سد کلان ملایر در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر ملایر احداث شده و ۴۵ میلیون متر مکعب حجم آب این سد است.

علاوه بر تامین ۱۲ میلیون مترمکعب آب شرب شهر ملایر، تامین چهار میلیون مترمکعب حق آبه‌های کشاورزی پایین دست سد، تامین نیم میلیون مترمکعب آب مورد نیاز شهرک صنعتی سهند و حدود ۵.۵ میلیون مترمکعب سهم زیست محیطی از کارکرد‌های مهم احداث سد کلان در شهرستان ملایر بوده است.

برچسب ها: مجلس ، سد کلان ملایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.