نمایشگاه صنایع دستی بانوان تایباد و هرات گشایش یافت

عضو شورای اسلامی شهر تایباد گفت: اولین نمایشگاه مشترک صنایع دستی بانوان تایباد و هرات در این شهر مرزی گشایش یافت.

آیدا عصمتی عضو و رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر تایباد گفت: نمایشگاه مشترک صنایع دستی و تولیدات بانوان تایباد و هرات با ۱۲۰ نفر شرکت کننده در محل بوستان ولایت در محله برق مزار شهر تایباد گشایش یافت.

وی افزود: این نمایشگاه برای نخستین بار در سطح بین المللی در تایباد برگزار می‌شود و بانوان فعال حوزه صنایع دستی و کارآفرینی تایباد و هرات، تولیدات خود را این مکان عرضه می‌کنند.

عضو و رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر تایباد ادامه داد: تولیدات حریر و حوله، قالیچه، پوشاک، زیورآلات، گل و گیاه، انواع خوراکی و غذا‌های محلی، لوازم آشپزخانه و نیز محصولات دامی و لبنی تازه در این نمایشگاه عرضه می‌شوند.

عصمتی بیان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، توجه به محلات کم برخوردار، حمایت از کارآفرینان و مشاغل خانگی، کسب درآمد برای بانوان و تحقق شعار سال، یعنی جهش تولید با مشارکت مردم است.

وی تصریح کرد: همچنین برگزاری این رویداد اقتصادی، فرصت همگرایی، همکاری و آشنایی بانوان کارآفرین و تجارت پیشه شهرستان تایباد و هرات را از ظرفیت‌های یکدیگر فراهم می‌کند و گامی در جهت توسعه مناسبات ایران و افغانستان خواهد بود.

عضو و رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر تایباد اضافه کرد: مردم تایباد و هرات افغانستان مشترکات فراوانی در فرهنگ، دین، تاریخ و زبان دارند و این اشتراکات می‌تواند محور همکاری‌های مردمی دو کشور قرار گیرد.

عصمتی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه که با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر تایباد و نیز رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات برگزار شده، در محل بوستان ولایت شهر تایباد به مدت ۳ روز از ساعت ۱۶ الی ۲۱ میزبان عموم خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.