معدن فاریاب به مزایده گذاشته می‌شود

استاندار کرمان از مزایده معدن فاریاب با شرط فرآوری به زودی در این منطقه خبر داد.

نشست فرصت‌های سرمایه گذاری انرژی‌های تجدید پذیر در بورس، صنعت وکشاورزی با حضور معاون وزیر نیرو برگزار شد.

در این نشست تخصصی که با حضور اندیشمندان بورس انرژی و کشاورزی برگزارشد، استاندار کرمان با اشاره به تولید انرژی‌های خورشیدی گفت: کرمان روز‌های آفتابی زیاد و ظرفیت خوبی دارد و ماده اولیه سیلیس نیز که ضرورت نیروگاه خورشیدی است در کرمان زیاد وجود دارد.

وی افزود: در صنایع شیشه عیار بالایی برلی سیلیس نیاز نیست، اما برای پنل‌های خورشیدی هرچه عیاربالاتر باشد کیفیت کار بیشتر و ما معدن فاریاب را با عیار ۹۹.۹۸ درصد سیلیس داریم.

فداکار تصریح کرد: این معدن به زودی به مزایده گذاشته می‌شودکه با شرط فرآوری در منطقه مزایده برگزار می‌شود و اجازه خام فروشی نمی‌دهیم.

وی اظهار کرد: یکی از شرکت‌های معدنی در حوزه مس ابراز علاقه کرده است تانیروگاه عظیم خورشیدی راه اندازی شود که ۴۵۰۰ هکتار زمین برای این کار اختصاص دادیم که تولید ۳ هزارمگاوات برق را شامل می‌شود. 

فداکار با اشاره به مشکلی به نام پست‌های برق گفت: یک هزار هکتار زمین درصفاییه رفسنجان اختصاص دادیم و ظرفیت خوبی برای کار است. 

وی تاکید کرد: هرچند این نیروگاه‌ها برای استان آورده‌ای ندارد، اما به سبب مقرون به صزفه بودن برای صنایع دنبال می‌شود. 

 استاندار کرمان گفت:ما ساز وکاری درموتور پمپ ها داریم که تابستان‌ها خاموش هستند عملا دوماه تیر ومرداد خاموشی موتور‌های کشاورزی را داریم.

فداکار بیان کرد: اگر مجموعه‌ای یا انفرادی موتور پمپ‌هایی برای واگذاری موقت برای نیروگاه باشد اعلام کنند. 

استاندار کرمان گفت: برخی مناطق تا ۶ کیلو وات ساعت برمتر مربع تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی است و از آنجایی که گاز قیمت بیشتر‌ی دارد بهتر است درکشوری آفتاب داریم نیروگاه خورشیدی جایگزین نیروگاه‌های گازی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار