راهیابی سامانه‌ هوشمند درحوزه منابع انسانی به مرحله نهایی جشنواره شیخ بهایی

سامانه هوشمند مهارت شناسی و شخصیت شناسی منابع انسانی به مرحله نهایی هجدهمین جشنواره بین المللی شیخ بهایی راه یافت.

بنابراعلام روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مدیرعامل شرکتی دانش‌بنیان گفت: این سامانه بر اساس داده‌های شغلی و تست‌های روانشناسی کمک می‌کند تا مهارت شناسی و شخصیت شناسی منابع انسانی، بهره‌وری نیروی انسانی در سازمان افزایش یابد.

سید حامد افتخارزاده درباره ایده این شرکت در هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی مبنی بر «سامانه هوشمند مهارت شناسی و شخصیت شناسی منابع انسانی» افزود: این سامانه به صورت تخصصی در زمینه مهارت شناسی و شخصیت شناسی منابع انسانی کاربرد دارد و تفاوت آن با نمونه‌های مشابه، در مچینگ، تحلیلگری سیستم و افزایش بهره‌وری در صنایع به دلیل نحوه درست به‌کارگیری منابع انسانی است.

او گفت: در طراحی این محصول از فناوری‌های پیشرو مختلفی استفاده شده است. این سامانه با استفاده از اطلاعات استاندارد موجود در (O-Net شبکه اطلاعات شغلی) و اطلاعاتی که از تست‌ها و مهارت‌های مورد نیاز هر شغل وجود دارد، یک شبکه عصبی ایجاد می‌شود که کمک می‌کند تا به طور خودکار امتیاز تطابق فرد را برای یک شغل یا آگهی شغلی خاص به دست آوریم و با استفاده از یادگیری تقویتی می‌توانیم شغل‌ها را بر اساس نیاز روز و به صورت خودکار به روز کنیم.

 مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: با توجه به اینکه صحت نتایج برای این شرکت حائز اهمیت است، این سامانه از تست‌های رواشناسی موجود به صورت تلفیقی استفاده و امتیاز نهایی را محاسبه می‌کند. از سوی دیگر در صورتی که تست‌ها کارشناسان سامانه را به نتیجه نرساند، جلسات مصاحبه فردی به صورت حضوری یا آنلاین برای کاربر در نظر گرفته می‌شود.

هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که امروز در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز شده  تا فردا ۲۷ اردیبهشت ماه  ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.