وعده وزیر ارتباطات؛ کیفیت و سرعت اینترنت افزایش پیدا می‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که همه طرح‌هایی که با حضور رئیس جمهور افتتاح شد حاصل آن افزایش کیفیت و سرعت شبکه و اینترنت می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که همه طرح‌هایی که با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد برای توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی در کشور بود که حاصل آن افزایش کیفیت و سرعت شبکه و اینترنت می‌شود.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آستانه روز جهانی ارتباطات با حضور در گفت و گوی ویژه خبری شبکه خبر با اشاره به جلسه نظارت ستادی صبح سه شنبه رئیس جمهوری در وزارت ارتباطات گفت: ما در آستانه روز جهانی ارتباطات توفیق میزبانی رئیس جمهوری را داشتیم و همه طرح‌هایی که با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در کشور بود که حاصل آن افزایش کیفیت و سرعت شبکه و اینترنت می‌شود.

وی افزود: اولین پروژه‌ای که افتتاح شد، اتصال ۷ هزار و پانصدمین روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ارتباطی از ابتدای دولت سیزدهم بود. ما از ابتدای دولت این کار را آغاز کردیم و الان بیش ۹۶ درصد روستا‌ها به لحاظ تعداد به شبکه ارتباطی پایدار و باکیفیت متصل هستند و به لحاظ جمعیتی هم قریب به ۹۹ درصد روستا‌ها تحت پوشش قرار گرفته اند.

زارع پور ادامه داد: روستا‌های متصل شده و باقی مانده عمدتا از جمله روستا‌های صعب العبور و دورافتاده هستند و گا‌ها برای اتصال یک روستا باید چند سایت راه اندازی شود و یا جاده و برق کشی انجام شود یا حدود ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر فیبرنوری کشیده شود. 

وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای همین تعداد روستا‌های متصل شده نیز قریب به ۴ هزار ۵۰۰ کیلومتر جاده، ۴ هزار کیلومتر شبکه برق و ۴ هزار ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری احداث شده است، تصریح کرد: ثمره ایجاد چنین زیرساختی در دور اول و دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و در دورافتاده‌ترین نقاط روستایی مشخص شد که ۹۹ درصد پوشش داشتیم و ۹۹ درصد استعلامات رای دهندگان به شکل برخط انجام شد.

وی تاکید کرد: زیرساختی که توسعه پیدا می‌کند بستری است برای هر نوع کار فناورانه مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات که نمونه دیگر آن بحث نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی است و هم اکنون ۹۵ درصد نسخه‌ها الکترونیک نوشته می‌شود و صد درصد الکترونیکی پیچیده می شود..

زارع پور در ادامه با اشاره به پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها گفت: ما پس از افتتاح این پروژه در استان قم که کل شهر‌های این استان تحت پوشش قرار گرفت، امروز نیز این پروژه در ۲۰ شهر دیگر کشور غیر از استان قم افتتاح و همزمان عملیات اجرایی در ۵۰ شهر دیگر آغاز شد. 

وی افزود: در حال حاضر ۷ و نیم میلیون خانوار تحت پوشش شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها قرار گرفته اند و برنامه ما این است که تا پایان سال میزان پوشش را به ۱۴ میلیون خانوار برسانیم که یعنی دو سوم کشور تحت پوشش قرار می‌گیرد و سال بعد نیز کل شهر‌های کشور تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وزیر ارتباطات با اشاره به ضروت اتصال به فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها نیز گفت: الان قریب به نیم میلیون نفر در مجموع از فیبرنوری و VDSL استفاده می‌کنند و برنامه ما این است که امسال این عدد را به ۲ میلیون برسانیم. البته دلیل این فاصله بین پوشش و اتصال این است که ما باید اول پوشش را ایجاد و زیرساخت را فراهم می‌کردیم و بعد فراخوان می‌دادیم. الان که به نقطه قابل قبولی از لحاظ پوشش رسیده ایم برنامه‌ای برای افزایش میزان اتصال به ۲ میلیون خانوار را تا پایان سال در دستور کار قرار داده ایم.

زارع پور با اشاره به دستور رییس جمهوری برای افزایش میزان اتصال در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها گفت: حالا با دستور رییس جمهوری باید به کمک همکارانم برنامه ریزی کنیم که میزان اتصال را تا پایان سال به بیش از ۲ میلیون خانوار برسانیم.

وی با بیان اینکه همزمان با توسعه لایه دسترسی با پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، شبکه انتقال و شبکه IP کشور نیز توسعه داده شد، افزود: تا الان با افتتاحی که انجام شد، تقریبا ظرفیت شبکه انتقال و شبکه IP کشور حدود دو برابر افزایش پیدا کرده است که در شبکه انتقال برای نخستین بار از تجهیزات انتقال نوری کاملا ایرانی استفاده شد که می‌توان گفت ۲۰ ترابایت از ظرفیت ایجاد شده که تقریبا یک سوم ظرفیت شبکه انتقال می‌شود هم اکنون با تجهیزات با کیفیت داخلی توسعه داده شد تا حالا ایران به جمع تعداد محدود کشور‌هایی که چنین تجهیزاتی می‌سازند اضافه شده باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
حیف وزارت برای شما ارزش وزارت برای وزیرقبلی بود ن شما جراتش نداری
Iran (Islamic Republic of)
معین
۱۵:۱۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
چند بار تکرار میکنی ولی اتفاقی نمی افته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کم دروغ بگید همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
بالابردن کیفیت اینترنت یعنی کم شدن فیلترینگ یعنی کم کردن این هزارتا گره ای که برای پایش سر راه اینترنت گذاشتین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما چطور ادعا فقط ادعای مردمی دارد ؟
در حالیکه اکثر مردم از کندی اینترنت ، کم فروشی اپراتور ، فیلترینگ ، کیفیت پائین مودم به اصطلاح تولید داخل ( صدای شاتل آسیاتک و..در اونده ) و فیلتر گوگل پلی صداشون در اومده
چطور مردمی هستید که به خواست به حق ملت توجه نمیکنید ؟ کلی از نظرات مردم فقط همینجا در باشگاه خبرنگاران به گوش شما رسیده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
تقصیر تو نیست تقصیر مجلس ته امور است که یکبار در جهت مردم کاری نمیکند وگرنه الان باید استیضاح میشدی
ازونور با اومدن تو و مشکل رجیستر ایفون کلا صنف موبایل و مردم یه مشکل جدید هم تجربه کردند
یه سری شومن که فقط وزیر صنعت عوض کردند که اونم باز بدتر شد و فاطمی امین بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
هم سرعت کم شد هم در بسته های موبایل کم فروشی بیشتر شده است
اپ دیسکورد که برا بازیکنان است چرا فیلتر کردین ؟
عوضش مواد مخدر راحت در دسترس است یادم نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
از وقتی شما اومدی. هم سرعت اینترنت کمتر شد. هم پینگ بازیها رفت بالا هم فیلترینگ شدید تر شد. هم قطعی های چند ثانیه ای بیشتر شد.

چرا نمی خواهید درک کنید بعضی مواقع نیاز به سایتهای خارجی است ؟ من به عنوان دانشجو همش باید فیلترشکن بزنم برای تحقیق . میدونید سرعت سرچ در سایتای خارجی چقدر است ؟ یه سایت معمولی و معروف تو زمینه علم هم برای ما فیلتر است !! چرا ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
هر وعده که دادند همه باد هوا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
باز هم حرف مفت ... ماکه تا حالا هیچ تغییری در سرعت اینترنت ندیدیم ... بدتر شده که بهتر نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
از اون وعده های همیشگی است که قبلا میدادین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما وزیر قطع ارتباطات هستید
فقط دروغ میگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
واقعٱ حرفاش خنده داره چون سالهاست این حرفا بوده هیچ اتفاقی هم نیفتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرعت دانلود و آپلود تو پیامرسانهای داخلی پایینه، پیامرسانهای خارجی که فیلتره، اما فروشندگاه فیلترشکن به راحتی فعالیت میکنن. انشالله که از خودشون نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
بیعرضه تر از وزرای ارتباطات نداریم. قبل از افزایش نجومی قیمت مگه این قول رو نداده بودی؟ تو نبودی که شاخ و شونه می کشیدی واسه اپراتورهای حریص؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
وعده!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
با چنتا انتن ۵g میخوان میانگین ببرین بالا. چند درصد مردم گوشیشون ۵g داره. اینترنت خانگیو ببر بالا. چرا نمیگی کل کشور باید بالای ۲ مگابایت بر ثانیه بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جوک خوبی بود خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا فیلترینگ و کندی افزایش پیدا کرده؟؟؟؟
گوگل پلی کی رفع فیلتر میکنید
چرا نظر اکثریت براتون مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
چون خودشون فیلترشکن میفروشن
آخرین اخبار