مدیرکل تبلیغات خراسان‌رضوی:

اثربخشی طرحهای فرهنگی را باید افزایش داد

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اثربخشی طرحهای فرهنگی و اجتماعی تبلیغات اسلامی در شهرستان‌های این استان را باید با مستندسازی و روایت‌گری در بین مردم افزایش داد.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی روز سه‌شنبه در دیدار با فرماندار گناباد گفت: حمایت مادی از طرح‌های فرهنگی و اجتماعی ابتکاری در بخش‌های مختلف شامل جهاد تبیین، اوقات فراغت و ... رویکرد مهم این اداره کل در سال جاری است.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نام بین اداره کل تبلیغات اسلامی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش خراسان رضوی، هرگونه طرح‌های ابتکاری تاثیرگذار و تحول‌گرای شهرستان‌ها در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی با تامین منابع اعتباری مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: به تازگی یک طرح ابتکاری فرهنگی و اجتماعی شهرستان کاشمر با پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال حمایت شد و این رویه در خصوص سایر شهرستان‌ها به صورت مستمر ادامه دارد.

صاحبقرانی با اشاره به ۸۵ برنامه امسال اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: بهره گیری از ظرفیت اقشار گوناگون مانند معلم‌ها، کاسبان، نوجوانان و جوانان برای انجام فعالیت‌های تبلیغی به خصوص با موضوع جهاد تبیین دیگر رویکرد مهم این اداره کل در سال جاری به شمار می‌رود.

فرماندار گناباد هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی و مذهبی این شهرستان گفت: کمبود بودجه و امکانات برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی از مشکلات مهم گناباد محسوب می‌شود.

رضا نصیری اظهار کرد: بخش فرهنگی از نظر امکانات و اعتبارات مظلوم است و باید با نگاه ویژه مسوولان مربوطه به نوعی مظلومیت‌زدایی و امکان توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های این بخش فراهم شود.

وی با اشاره به اقدامات و تاثیر گذاری علامه بهلول گنابادی در سطوح داخلی و بین‌المللی برای ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و به خصوص تقریب مذاهب اسلامی خواستار توجه بیشتر مسوولان به برگزاری کنگره بین‌المللی بهلول در گناباد شد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.