کامیون‌های با تناژ بار اضافه توقیف می‌شوند

در پی دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان، مقرر شد، کامیون‌های با تناژ بار اضافه توقیف ‌شوند.

با دستور دادستان سیرجان و در راستای اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات ناوگان باربری، کامیون‌های متخلف حمل مواد معدنی، شن و ماسه و ... که در محور‌های مواصلاتی شهرستان سیرجان اقدام به حمل با تناژ بار اضافه کرده بودند توقیف و ۴۸ دستگاه کامیون متخلف به پارکینگ منتقل شدند.

 دادستان عمومی وانقلاب شهرستان سیرجان اظهار داشت: نبود نظارت از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی این امر در شهرستان موجب افزایش تخلفات مربوط به حمل بار شن و ماسه و مواد معدنی در محور‌های مواصلاتی این شهرستان شده که این امر علاوه بر بروز تصادفات، تخریب زیرساخت‌ها و راه‌ها را نیز به دنبال داشته است.
 
مجتبی قدیمی بر کنترل و نظارت بر تردد کامیون‌ها به صورت شبانه روزی از سوی اداره راهداری و پلیس راه تاکید کرد و گفت: از آنجایی که حمل بار با تناژ بالا باعث تخریب جاده و خسارت به بیت‌المال می‌شود در راستای صیانت از حقوق عامه، پیشگیری از خسارت به ابنیه و راه‌ها و همچنین مدیریت ایمنی و امنیت راه‌ها و کاهش تصادفات و حوادث رانندگی، رصد روزانه محور‌های شهرستان با حضور اکیپی از پلیس راه استان کرمان در حال اجرا می‌باشد و دستورات قضایی لازم برای برخورد قاطع با متخلفین صادر شده است. 

 قدیمی بیان کرد: پلیس موظف به کنترل قبض باسکول و کنترل تناژ در باسکول است و واحد‌های متخلف که اقدام به بارگیری مواد معدنی و شن و ماسه اضافه برای کامیون‌ها کنند؛ ضمن تشکیل پرونده، مطابق با قانون با آنها برخورد خواهد شد.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان ضمن تشکر از رئیس پلیس راه استان کرمان افزود: در مدت ۲ روز اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات ناوگان باربری که در جاده‌های اصلی شهرستان در حال انجام است، تعداد ۲ هزار و ۵۲۹ فقره اعمال قانون انجام، ۷۴ جفت پلاک کامیون‌های متخلف فک، ۴۸ دستگاه کامیون توقیف و به پارکینگ منتقل، ۸۷ دستگاه کامیون دارای اضافه تناژ برای اقدام لازم به اداره راهداری معرفی و ۱۴ راننده به علت نداشتن گواهینامه به دادگاه معرفی شدند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار