در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

۲۱ عنوان کتاب جدید در غرفه انتشارات فارابی

مدیر مرکز انتشارات، آموزش و پژوهش بنیاد سینمایی فارابی گفت: انتشارات فارابی امسال با ۲۱ عنوان کتاب جدید به نمایشگاه کتاب آمده است.

حمیدرضا بشیری فراز مدیر مرکز انتشارات، آموزش و پژوهش بنیاد سینمایی فارابی درباره حضور مجدد این انتشارات گفت: ما بعد از چندین سال رکود و غیر فعال بودن انتشاراتمان امسال با ۲۱ عنوان کتاب جدید به نمایشگاه کتاب آمدیم. موضوع بندی‌هایی را تحت دپارتمان‌های سینمایی مشخص کردیم که قریب به ۹۰ دپارتمان را براس تولید کتاب باز تولید کردیم. این کتا‌ب‌ها به موارد درون و برون سینمایی تقسیم می‌شوند‌ درون سینمایی‌ها کتاب‌هایی هستند که مجموعه‌ای به اسم سینما را می‌سازند مانند فیلمنامه پ‌نویسی و تدوین و برون سینمایی‌ها موضوعات بین رشته‌تی‌هستند که مطالعات سینمایی راجع به همه موارد سینمایی هستند. 

وی ادامه داد: ما در سالیان گذشته که فعال بودیم در همین زمینه سینما فعالیت داشتیم اما نه با چنین انسجام و گستردگی‌ای، سعی کردیم موضوعات محفول مانده در موضوع سینما را در کنار جدید ترین آثاری که چه در دنیا منتشر می‌شوند و از تعلیفات داخلی پژوهشگران خودمان هستند  را استخراج و دستچین کنیم و به نمایشگاه کتاب برسانیم.

بشیری فراز افزود: بخش قابل توجهی از کتاب‌هایی که جزء کتاب‌های جدید ما هستند در قالب دپارتمان سینما و حکمرانی خود آورده‌ایم که بحث سیاست‌گذاری در سینمای دنیا  را مد نظر قراردادیم که بنیاد سینمایی فارابی به عنوان متولی اجرایی سینمایی در کشور به سمت تولید نظریه در باره این موضوعات حرکت می‌کند و کتاب منتشر می‌‌کند. این موارد بخشی به غرفه رسیده‌اند و بخشی دیگر هم تا روز آخر نمایشگاه به دست ما خواهند رسید تا ان‌شاءالله بتوانیم رونمایی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار