انعکاس دستاورد‌های مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی فارس در رسانه ملی

مدیرکل صداوسیمای فارس از ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی زرقان بازدید کرد.

به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی و در آستانه پنجاهمین سال تاسیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) مدیرکل صداوسیمای فارس از ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی زرقان بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت‌ها و دستاورد‌های این مرکز آشنا شد.

در این بازدید که ابوالفتح مرادی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس دکتر پهلوانیان را همراهی می‌کرد مدیرکل صداوسیمای فارس از محل تولید هسته‌های اولیه بذر غلات بازدید کرد.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس در این بازدید گفت: مرکز زرقان با بیش از ۶۰ سال قدمت بزرگترین مرکز تحقیقات کشاورزی کشور است و تاکنون توانسته دستاورد‌های زیادی در حوزه کشاورزی به ارمغان بیاورد.

مرادی افزود: این مرکز با تولید ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات مورد نیاز کشور، رتبه اول در بین ۳۴ مرکز تحقیقاتی را به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس تاکنون ۲۲۶ تن هسته اولیه بذری تولید کرده است که ۳۰ درصد نیاز کشور را پاسخ داده است.

 مرادی افزود: محققان این مرکز تحقیقاتی توانسته اند ۱۹ رقم بذر جدید و پرمحصول گیاهی را اصلاح و معرفی کنند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس از مدیرکل صداوسیمای فارس خواست دستاورد‌ها و تحقیقات محققان این مرکز بیش از پیش به مخاطبان معرفی شود و با برنامه سازی در این حوزه ضمن معرفی بیشتر فعالیت‌های آن، مردم از اهمیت راهبردی مجموعه‌های این چنینی مطلع شوند.

مدیرکل صداوسیمای فارس هم ضمن ابراز خرسندی از بازدید از این مجموعه افتخارآمیز اعلام آمادگی کرد برنامه سازان صداوسیمای فارس به طور ویژه دستاورد‌ها و فعالیت‌های مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس را با تولید برنامه‌های مختلف در بخش‌های گوناگون رسانه ملی به مردم منعکس کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار