انعقاد تفاهمنامه همکاری توسعه فناوری و نوآوری در شهرستان زرند

تفاهمنامه همکاری توسعه فناوری و نوآوری در مجتمع عالی زرند امضا شد.

در جلسه ای که با حضور رییس پارک علم و فناوری استان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان،  همتی منتخب مردم زرند در مجلس شورای اسلامی، فرماندار زرند و مدیران مجتمع آموزش عالی زرند در محل مجتمع برگزار شد توافقنامه بهره برداری از مرکز رشد مجتمع به صورت مشترک با پارک استان به امضا رسید و راه های توسعه فناوری و نوآوری در شهرستان زرند مورد بررسی قرار گرفت.

کاظمی رییس پارک،علم وفناوری با تبیین اهمیت و ضرورت راه اندازی کسب و کارهای فناورانه و خلاق از نظر جنبه های اشتغالزایی، ارزش آفرینی اقتصادی، رقابت پذیری و پایداری بالاتر، بر اهمیت مساعدت مسئولین شهری در توسعه فعالیت های مرکز رشد تأکید کرد.

وی اظهار کرد :متناسب با ظرفیت های شهرستان ها از نظر تعداد و کیفیت شرکت های فناور، دانش بنیان و خلاق، آنان می تواند اعتبارات اشتغالزایی و حمایتی بیشتری را جذب  کنند.

وی ظرفیت های های قانون جهش تولید بویژه استفاده از اعتبار مالیاتی موضوع بند ت ماده  یازده قانون جهش تولید در تقویت زیرساخت های فناورانه را از نظر جبران کمبودها و ایجاد پتانسیل رشد سریع تر در شهرستان زرند با اهمیت دانست و خواستار مساعدت دانشگاه شهید باهنر و مسئولین شهرستان زرند در حل مشکلات توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری شهرستان زرند شد.

 حسینی نژاد فرماندار شهرستان زرند بر اراده شهرستان در شکل گیری و توسعه کسب وکارهای دانش بنیان و خلاق تاکید  و خواستار طرح موضوع استفاده از ظرفیت مالیاتی معادن برای توسعه زیرساخت های فناورانه در شورای معادن استان شد.

 سعیدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز ضمن تبیین فرصت ها و چالش های تقویت فناوری و نوآوری، بر پیگیری حل مسایل اداری و ساختاری مرکز رشد زرند  تأکید کرد.

 همتی منتخب مردم شهرستان زرند و کوهبنان با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای افزایش بودجه مجتمع و مرکز رشد آن، مشارکت همه جانبه شرکت ها را مهم ارزیابی کرد.

در پایان جلسه، توافق نامه بهره برداری مشترک از مرکز رشد مجتمع آموزش عالی زرند توسط دکتر کاظمی رییس پارک و دکتر الهی رییس مجتمع امضا شد.

برچسب ها: دانش بنیان ، امضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.