یارانه کشاورزان با صدور اسناد مالکیت قطع نمی‌شود

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: بخشی از اراضی کشور فاقد سند مالکیت است که ناشی از عدم آگاهی از مزایای حدنگاری است.

سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در نشست با فرماندار و دهیاران شهرستان انار گفت: صدور اسناد مالکیت حدنگار اراضی کشاورزی یک ضرورت انکارناپذیر برای توسعه پایدار و ایجاد امنیت غذایی است و کشاورز با اخذ تسهیلات بانکی برای رشد تولیدات کشاورزی خود اقدام می‌کند.

وی افزود: حدنگاری همچنین، مالکیت افراد را تثبیت و از دارایی افراد صیانت می‌کند چرا که سند رسمی مالکیت از جایگاه و اعتباری برخوردار است که هیچ مقامی نمی‌تواند از پذیرش آن استنکاف کند.

هاشمی یکی دیگر از مزایای صدور اسناد مالکیت را توسعه ثبت دیجیتال دانست و گفت: حدنگاری با ایجاد دفتر املاک الکترونیک، زمینه ارائه خدمات الکترونیک در بستر هوش مصنوعی را فراهم کرده و مراجعات حضوری به ادارات را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

عضو شورای قضایی استان کرمان اظهار کرد: علیرغم مزایای پرشمار حدنگاری، بخشی از اراضی بویژه زمین‌های کشاورزی فاقد سند است که ناشی از عدم ترویج فرهنگ ثبت رسمی در جامعه و تصورات غیرواقعی افراد مبنی بر اخذ مالیات و قطع یارانه کشاورزان می‌باشد.

وی افزود: با توجه به اتمام مهلت پنج ساله ساله قانون جامع حدنگار برای تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای، این اسناد به نوعی بی‌اعتبارند و دارندگان این اسناد می‌بایست در اسرع وقت جهت تعویض اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ اقدام کنند.

در ادامه محسن صالحی فرماندار شهرستان انار ضمن تاکید بر لزوم همکاری ادارات متولی زمین با مجموعه ثبت اسناد و املاک گفت: رفع تداخلات به عنوان مقدمه حدنگاری اراضی کشاورزی، باید با سرعت دنبال شود و نباید زمین کشاورزی داشته باشیم که تعیین تکلیف نشده باشد.

برچسب ها: مالکیت ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.