تسهیلات ۱۲۱ میلیارد تومانی جبران خسارت سیل به رفسنجانی ها پرداخت شد

فرماندار رفسنجان گفت: از مهرماه سال گذشته تا کنون ۱۲۱ میلیارد تومان از اعتبار خسارت سیل جذب و به متقاضیان واگذار شده است.

حسین رضایی در کارگروه تسهیلات جبران خسارت سیل مردادماه ۱۴۰۱ که با حضور عوامل بانک ها، جها کشاورزی و معاونین فرمانداری برگزار شد گفت: سیل مرداد ماه سال ۱۴۰۱ به بخش کشاورزی شهرستان بالغ بر ۱۸۰ میلیار تومان در قالب بیش از ده هزار هکتار از اراضی کشاورزی پسته و درختان سردسیری در مناطق کوهستانی، دامداری ها، گلخانه‌ها و بخش شیلات خسارت وارد کرد.

وی افزود: بالاترین مناطق استان کرمان از نظر کشاورزی که گرفتار سیل شد در رفسنجان است و اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی تخصیص یافته که از مهرماه سال گذشته پرونده‌های بانکی در حال تشکیل و تعدادی از آن‌ها در قالب ۱۲۱ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی تسهیلات خسارتی هم در آینده پرداخت خواهد شد.

احمد حیدری مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان هم در این جلسه گفت: در جریان بروز سیلاب به باغ‌های پسته بیشتر در کشکوئیه و حومه شهر و درختان سردسیری در مناطق کوهستانی راویز و سرچشمه (زراعت، درختان گردو، بادام و ...) خسارت وارد آمد و نیز بیش از ۳ هزار دام سبک هم تلف شد.

وی افزود: در حوزه شیلات (۶ استخر پرورش ماهی) و گلخانه‌ها نیز قسمتی از زیرساخت‌های این مجموعه‌ها از بین رفت.

حیدری بیان کرد: در مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ متقاضی دریافت تسهیلات خسارت ناشی از این سیل به بانک‌های عامل ملی، ملت، تجارت، مسکن و صادرات معرفی کردیم که از این تعداد هزار و ۴۴۰ نفر توانستند در مجموع ۱۲۱ میلیارد تومان را دریافت کنند.

وی ادامه داد: به کشاورزان تولیدکننده خسارت دیده تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و به بقیه خسارت دیدگان هم تا سقف ۸۰ میلیون تومان تسهیلات جبران خسارت سیل اعطا شده است.

حیدری با اشاره به اینکه یکی از آیتم‌های پرداخت تسهیلات بانکی بیمه بودن باغ‌های کشاورزی است اظهار داشت: کسانی که تا کنون نتوانستند این تسهیلات را دریافت کنند باغ‌های آن‌ها فاقد بیمه کشاورزی است که مقرر شد با رایزنی از طریق فرمانداری، دفتر بیمه کشاورزی و نماینده شهرستان پیگیری انجام شود و این متقاضیان بتوانند باغ‌های خود را در سامانه بیمه قرار دهند تا از تسهیلات خسارت بهره مند شوند.

 بارندگی و سیل مردادماه سال ۱۴۰۱ به بخش کشاورزی شهرستان افزون بر ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت وارد ساخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.