توقیف خودرو؛ سد معبر نکنید

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر سد معبر طوری باشد که باعث راهبندان شود، خودرو توقیف می شود.

 سرهنگ فیروز کشیر گفت:  همان طور که از معنای لغوی سد معبر مشخص است، به معنای مانع شدن از تردد عامه مردم است. در قانون شهرداری‌ها و آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر کدام به نوعی به این موضوع پرداخته شده است. 

او افزود: انواع سد معبرهایی، چون دستفروشی، بساط گسترانی و چیدمان لوازم برخی از مغازه داران در جلوی محل کاسبی خود در پیاده رو‌ها را داریم که به استناد ماده ۵۵ قانون شهرداری تخلف محسوب شده و سد معبر می‌باشد و شهرداری‌ها ملزم به برخورد با این نوع از سد معبر می‌باشند. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: سد معبر جزء تخلفات ساکن محسوب می‌شود که این تخلفات باعث سد معبر و جلوگیری از تردد شهروندان می‌شوند. 

سرهنگ کشیر افزود: برابر ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی توقف در پیاده رو‌ها و گدذرگاه‌های پیاده، توقف در ورودی و خروجی اتوموبیل رو ساختمان‌ها، مقابل مراکز ۱۱۰، ۱۱۵، ۱۲۵ و مراکز فوریت‌ها، در ۱۵ متری شیر‌های آب آتش نشانی و شیر‌های منصوب به این موضوع، در ۱۵ متری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ممنوع است. 

او گفت: اگر وسیله خود را در جایی پارک کنید که با توجه به جثه آن باعث شود که تابلو‌ها و علایم راهنمایی و رانندگی پوشانده شود خود این موضوع باعث تخلف می‌شود. 

سرهنگ کشیر بیان کرد: در بند ۱۱ ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت بیان می‌دارد که در خیابان‌هایی که پیاده رو آنها قابل عبور نبوده و پیادگان مجبورند از بخشی از سطح سواره رو عبور نمایند حتی اگر آنجا تابلوی مطلقا ممنوع نداشته باشد هیچ خودرویی حق توقف در آن محل را ندارد. یعنی آیین نامه راهنمایی و رانندگی محل را امن می‌کند که سد معبر نباید انجام شود تا عابر پیاده بتواند از آن بخش استفاده نماید. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ابراز داشت: ایستگاه‌های وسایل نقلیه همگانی مانند اتویبوس‌ها، تاکسی‌ها و ... ودر محل‌هایی که تابلوی مطلقا ممنوع نصب شده است به هیچ عنوان نباید توقف داشت و پارک کرد. 

وی ادامه داد: پلیس در وحله اول به صورت اعمال قانون برخورد می‌کند ولی اگر سد معبر طوری باشد که باعث راهبندان شود و حق را به شهروندان داده و وسیله نقلیه‌ای را که سد معبر کرده است به توقفگاه و پارکینگ هدایت می‌کند و متصرف وسیله نقلیه برای ترخیص خودرو باید مراحلی را طی کند که به سد معبر نمی‌ارزد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرف.تا.عمل.فقط.یک.قدم.است.ما.طی.این.چند.سال.فقط.حرف.شنیدیم.سر.چهاراه.ا.ماشینها.دبله.وسوبله.پارک.میکنند.مامورها.هم.انجا.هستن.اما.دریق.از.عمال.قانون.مانند.خیابان.گلزار.هروی.خیابان.شهید.زندی.جلوی.شهرداری.ناحیه.۳.الی.میدان.هروی.تمام.خیابانهای.فرعی.که.تعمیرگاه.شده.وثلب.اسایش.مردم.را.فراهم.کرده.اندکاش.عملتان.را.ببینیم.فقط.کاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
غیر از سد معبر خطرناک هم هست
آخرین اخبار