مخالف ساخت هتل در پارک‌های جنگلی هستیم

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: درخواستی از سوی شهرداری تهران برای ساخت هتل در پارک‌های جنگلی به اداره کل منابع طبیعی استان تهران داده نشده است.

 از سال گذشته موضوع ساخت هتل‌های چند ستاره در پارک‌های جنگلی تهران مطرح شد و در در ماه جاری نیز نوید خاصه‌باف مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران از برگزاری جلسه با یک مجموعه فاخر در مورد ساخت هتل‌های جنگلی خبر داد این در حالیست که اداره کل منابع طبیعی تهران با این کار مخالف است، چون این پارک‌ها در کنترل آب‌های سطحی وحفظ منابع آب، تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی، تعدیل آب و هوا و بهبود خرداقلیم یک منطقه، کاهش آلودگی هوا، کاهش فرسایش و حفظ و تولید خاک، افزایش پایداری خاک و جلوگیری از رانش زمین و. موثر هستند.

نقی عزیزی اظهارکرد: درخواستی از سوی شهرداری تهران برای ساخت هتل در پارک‌های جنگلی به اداره کل منابع طبیعی استان تهران داده نشده است و در صورت دریافت چنین درخواستی، با آن مخالفت خواهیم کرد چراکه این کار با اهداف طرح‌های ما منافات دارد. در پارک‌های جنگلی نمی‌توانیم ساختمان بلندمرتبه بسازیم، چون ما مشکل آب و فاضلاب داریم بنابراین با ساخت و ساز سنگین در این پارک‌ها مخالفت می‌شود و تنها با ساخت سازه‌های سبک، سازگار با طبیعت و قابل حمل موافق می‌شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تاکید کرد: اداره کل منابع طبیعی استان تهران اصلا مجوز ساخت و ساز سنگین مانند هتل را به شهرداری نداده است و فقط مجاز به احداث سازه‌های سبک مانند حصارکشی برای اهدافی مانند تامین امنیت باغ پرندگان و پایگاه نیروی انتظامی همچنین ساخت پیاده‌رو، مسیر دوچرخه سواری، کافی‌شاپ و رستوران سنتی و کوچک و یک طبقه بدون قطع درخت یا جابجایی تعداد محدودی درخت و بدون از بین بردن شکل ظاهری پارک‌ها داده می‌شود حتی برای مرمت ساختمان کارگری هم باید مجوز از ما بگیرند.

عزیزی با بیان اینکه درخواست‌های زیادی در این زمینه داریم که با همه آنها موافقت نمی‌شود، گفت: درخواست‌ها در کمیته فنی بررسی می‌شود و باید توجیه فنی داشته باشد، یعنی برای موافقت با یک پروژه باید دلایل زیادی بیان شود که اجرای آن به غیر از آن مکان در مکان دیگری امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اهمیت پارک‌های جنگلی برای آب، خاک و هوا گفت: چرا باید داشته‌های طبیعی خود و زمین‌های ملی و دولتی را برای ساخت هتل صرف کنیم این در حالیست که بخش خصوصی برای انجام این کار می‌تواند زمین بخرد و در آن هتل بسازد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اضافه کرد: تهران با آلودگی هوا و مشکلات زیست‌محیطی مواجه است. در این شرایط واقعا حیف است، درختانی که دهه‌هاست دولت برای آن هزینه کرده است، برای ساخت هتل قطع کنیم. هتل یک ساختمان است و در خیلی مکان‌ها می‌توان آن را بنا کرد، اما درخت را نمی‌توان هرجایی کاشت. به همین خاطر با ساخت هتل در پارک‌های جنگلی مخالفت می‌کنیم.

عزیزی در پایان درباره تاثیر احاله مدیریت برخی پارک‌های جنگلی به شهرداری بر تصمیم برای ساخت هتل در اراضی جنگلی تاکید کرد: بسیاری از این پارک‌ها مثل چیتگر و لویزان از حدود ۴۰، ۵۰ سال قبل در قالب تفاهمنامه‌های خیلی مختصر و مفید در اختیار شهرداری قرار گرفته است. احاله مدیریت فضای سبز در قالب طرح‌هایی اقدام خوبی بود تا از فضای سبز کنونی مراقب و نگهداری شود.

منبع:ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
همه جاهای تهران شده سیمان و بتن .همین مونده که برن توی پارکهای جنگلی هتل بسازن احتمالاً ساخت و ساز در قله توچال هم جز برنامه هاست
آخرین اخبار