سرهنگ شریفی:

دستکاری پلاک خودرو جرم است/ بالغ بر ۲۰۰ هزار فقره اعمال قانون موتورسیکلت داشتیم

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ هزار مورد رفع اثر از پلاک خودرو‌ها و ۸۲ هزار مورد برای موتورسیکلت‌ها انجام شده است.

سرهنگ علی اصغر شریفی در برنامه زنده شهر امن گفت:در خصوص تخلفات پلاک در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۵۰۰ هزار دستگاه اعمال قانون و حدود ۳۸۰۰ دستگاه نیز توقیف شده است.

او تصریح کرد: در خصوص۳۸۰۰ دستگاه خودرو باید اذعان داشت که خود فرد به دلیل مخدوشی پلاک و تغییر در ارقام پلاک وسیله نقلیه به مراجع معرفی شد ه است.

سرهنگ شریفی بیان کرد: در خصوص موتورسیکلت نیز بالغ بر ۲۰۰ هزار فقره اعمال قانون صورت گرفته است و ۳۲ هزار توقیفی نیز صرفا در مورد پلاک داشته ایم. 

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد:رفع اثر از پوشش پلاک نیز از ۷ آذر ۱۴۰۲ شروع شد که ادامه دار است. تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ هزار مورد رفع اثر از پلاک خودرو‌ها و ۸۲ هزار مورد نیز برای موتورسیکلت‌ها انجام شده است. 

او  گفت: از فروردین ۱۴۰۳ رفع اثر را شروع کرده‌ایم لذا تا کنون ۸۱۹۱ دستگاه رفع اثر از خودرو و ۱۸۲۵۴ مورد نیز در خصوص موتورسیکلت‌ها رفع اثر صورت گرفته است. 

سرهنگ شریفی گفت: رفع اثر عبارت از اینکه تمامی موانع و اجسامی مانند ماسک، زنجیر گل و لای، طلق و ... که بر روی پلاک موتورسیکلت وجود دارد در همان محل برداشته  و اعداد پلاک مشخص و واضح می‌شود.

خبرنگار: عطیه رضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ایکاش مقایسه میکردید که
در کشورهای دیگه برای انواع جرایم
چه قانون و چه هزینه ای برای جرایم در نظر گرفته اند
و چقدر موفق بودند در این مسیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جناب سرهنگ اگر زحمت بکشی یکبار مسیر اراک تهران را بیائی می بینی دوستان چه کارها که نمی کنند و پلیس هم کاری باهاشون نداره دستکاری در پلاک ها و سرعت های مافوق صوت!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
پس چرا هنوز موتوریا میتازونن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
خیلی موتورها پلاک مخدوش دارن که به راحتی هر خلافی رو انجام میدن بدون اینکه شناسایی بشن قانون در برخورد با موتور سواران خیلی ضعیف عمل کرده
آخرین اخبار