راه اندازی ۱۲ خانه جودو در کشور با وجود تحریم ها

رئیس فدراسیون جودو گفت: با وجود چهار سال تحریم از سوی فدراسیون جهانی، ۱۲ خانه جودو در استان‌ها به ویژه مناطق محروم کشور راه اندازی شد.

آرش میراسماعیلی امروز در دیدار با استاندار کردستان در سنندج اظهار کرد: از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲، فدراسیون جودو کشورمان توسط فدراسیون جهانی از حضور در مسابقات تحریم شد، اما در همین مدت، بزرگترین آکادمی جودو ایران در تهران افتتاح شد.

وی با بیان اینکه نگاه مسئولان به جودو باید ویژه باشد، چون پای ارزش‌های نظام ایستاده است، افزود: نظام نیز باید به جودو نگاه ویژه تری داشته باشد که البته رهبر معظم انقلاب اسفند ۲ سال گذشته در کنگره شهدای ورزشکار، از فدراسیون جودو به صورت ویژه نام بردند.

رئیس فدراسیون جودو با اشاره به اینکه جودو رشته‌ای متفاوت از رشته‌های ورزشی دیگر است، بر لزوم توجه بیشتر به این رشته با توجه به محرومیت‌های چند سال اخیر از مسابقات جهانی تاکید کرد.

میراسماعیلی با بیان اینکه تحریم چهار ساله فدراسیون جودو در شهریور سال گذشته پایان یافت، ادامه داد: سال گذشته در مسابقات کاتا جهانی مقام دوم را کسب کردیم و نشان دادیم ورزش جودو در کشورمان همچنان سر پا مانده است.

وی با تاکید بر اینکه در کنار خانواده جودو هستیم، کردستان را استانی ویژه دانست و گفت: از استاندار انتظار داریم نگاه ویژه‌ای به جودو داشته باشد، چرا که فیزیک بدنی ورزشکاران زاگرس نشین متفاوت بوده و مناسب برای سرمایه گذاری است.

استعدادهای ورزش جودو در کردستان شناسایی و حمایت شوند

استاندار کردستان نیز اظهار کرد: استعداد‌های بسیار خوبی در زمینه جودو در کردستان وجود دارد که می‌توانند، در رقابت‌های ملی و جهانی افتخارآمیز باشند.
استاندار کردستان در ادامه به خودداری آرش میراسماعیلی در رقابت با ورزشکار رژیم صهیونیستی در سال ۸۳ اشاره کرد و افزود: این عمل کار بسیار ارزشمندی بود و این عزت ناشی از همان حرکت افتخارآفرین است.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنانش به پایین بودن منابع بانکی استان‌های زاگرس نشین به ویژه کردستان اشاره داشت و اضافه کرد: این استان ۶ دهم درصد منابع بانکی را در اختیار دارد که ناچیز است و باید افزایش یابد.

کمک ۴۳۰ میلیون تومانی به هیات جودو

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز گفت: از ابتدای سال گذشته تا ۳۱ فروردین امسال، حدود چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به هیات جودو در استان کمک کردیم.

غلام ویسی اضافه کرد: در همین مدت به هیات‌های شهرستانی هم یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک شده است.

 در حال حاضر بیش از ۴۰۰ جودوکار مرد و ۵۰ زن سازمان یافته در استان فعالیت دارند که با توجه به ظرفیت موجود، امکان افزایش این آمار وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.