تجهیزات هلال احمر تایباد نیاز به تقویت دارند

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: تجهیزات و امکانات لجستیکی و خدماتی هلال احمر در این شهرستان مرزی نیاز به تقویت دارند.

هادی رمضانی رئیس جمعیت هلال احمر تایباد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر تایباد، دو شهرستان تایباد و باخرز را تحت پوشش قرار می‌دهد، تجهیزات و امکانات نقیله ای، لجستیکی و خدماتی هلال احمر در شهرستان مرزی تایباد نیاز به تقویت دارند.

وی افزود: اگر حادثه‌ای به طور همزمان در این دو شهرستان رخ دهد، امکانات و خودرو‌های هلال احمر جوابگو نخواهد بود.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد ادامه داد: وسایل حمل‌و‌نقلی هلال احمر در این شهرستان به ۴ دستگاه شامل یک خودروی پیشرو، ست امداد و نجات، آمبولانس و کامیونت خلاصه می‌شود و حداقل به یک خودروی دیگر نیاز است.

رمضانی بیان کرد: یک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در محور تایباد-باخرز مستقر می‌باشد و اقدامات اداری برای ایجاد یک پایگاه دیگر در محور تایباد-خواف در حال انجام است که با تامین زمین در محل روستای کرات به سرانجام خواهد رسید.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین با توجه به حجم بالای تردد ناوگان ترانزیتی و نیز مسافران در مرز دوغارون، ایجاد یک پایگاه امداد و نجات مرزی در این گذرگاه زمینی ضرورت دارد.

کمک درمانی به ۵۸۴ نفر نیازمند در تایباد

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد اضافه کرد: در راستای اقدامات بشردوستانه، در سال گذشته ۵۸۴ نفر از افراد کم بضاعت و نیازمند که از ناحیه نهاد امامت جمعه، بهزیستی، کمیته امداد، آموزش و پرورش و مدارس به هلال احمر معرفی شدند، کمک هزینه‌های درمانی از این نهاد اجتماعی دریافت کردند.

رمضانی افزود: از این تعداد ۳۹۹ نفر به داروخانه‌های سطح شهرستان جهت دریافت داروی رایگان معرفی شدند و نیز به ۱۸۵ نفر کمک بلاعوض درمانی از سوی هلال احمر پرداخت شد.

وی ادامه داد: پارسال تعداد ۱۰ کاروان سلامت با همکاری یگان‌های بهداری نیرو‌های مسلح و شبکه بهداشت و درمان به روستای محروم و مرزی تایباد اعزام شدند که در مجموع ۶۱۷ نفر از خدمات پزشکی، درمانی و بهداشتی رایگان استفاده کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: در سال گذشته امدادگران هلال احمر به ۱۱۷ ماموریت امداد و نجات در تصادفات جاده‌ای اعزام شدند که در این میان ۷۴ نفر به صورت سرپایی مداوا و ۸۶ نفر به بیمارستان منتقل شدند.

آموزش خطرات مین به بیش از ۳۵۰ هزار افغانستانی در مرز دوغارون

رمضانی گفت: پارسال ۳۵۰ هزار و ۵۳۹ نفر از اتباع افغانستانی در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین در مرکز دوغارون، با خطرات مهمات عمل نکرده جنگی آشنا شدند.

وی اضافه کرد: این برنامه بشردوستانه با همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان ملی مهاجرت در مرز دوغارون برای مهاجرانی که قصد بازگشت به افغانستان را دارند، برگزار می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد خاطرنشان کرد: در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین در مرز دوغارون، تعداد ۸ مربی مباحثی مانند شناسایی انواع مین و مهمات، نحوه برخورد با مصدومین، علائم خطر و رفتار‌های ایمن در برابر تسلیحات را به اتباع و مهاجران افغانستانی آموزش می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار