در تحلیل تکنیکال هفتگی بررسی شد؛

روند جدیدی برای شاخص کل بورس آغاز خواهد شد؟ + عکس

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: انتظار داریم در محدوده ۲.۲۰۰.۰۰۰ واحد که حمایت مهمی هم است، شاخص کل بورس حمایت شده روند جدیدی را آغاز کند.

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۲۶۶ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و کاهش حدود ۲ درصدی، به عدد دو میلیون و ۲۱۹ هزار واحد رسید تا هفته‌ای سراسر منفی در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: شاخص کل بورس بیش از دو هفته است که با شیب ملایم به سمت پایین حرکت می‌کند و ما انتظار داریم در محدوده ۲.۲۰۰.۰۰۰ واحد که حمایت مهمی هم است، شاخص کل حمایت شده روند جدیدی را آغاز کند. در غیر این‌صورت میتوان شاهد اعداد پایین‌تر نیز بود.

شاخص کل

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است نیز حرکتی شبیه به شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۷۵۱ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از کاهش حدود ۲ درصدی، در پایان هفته به تراز ۷۳۷ هزار واحد رسید.

او می‌گوید: حمایت معتبر این شاخص نیز محدوده ۷۲۵.۰۰۰ واحد است و در صورتی‌که بتواند در این محدوده حمایت شود، میتوان گفت که برای این شاخص روند جدیدی آغاز خواهد شد.

شاخص کل هم وزن

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
علت این چند روز منفی چی بوده
آخرین اخبار