مقام ارشد قضایی:

وکالت و طرح دعوا باید تخصصی و با تفکیک مطرح شود

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی بر تخصص گرایی در وکالت و طرح دعوا تاکید کرد.

نشست مشترک هیئت مدیره کانون وکلا و جمعی از وکلای آذربایجان غربی با شورای معاونین دادگستری استان در سالن اجتماعات شهید باکری دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه برگزار و مسائل و مشکلات دو طرف بررسی شد.

در این جلسه مشکلات جامعه وکالت، تخصص گرایی در کمیسیون‌های کانون وکلا و انتقادات، پیشنهادات و مطالبات دو طرف مطرح و بحث و گفتگو شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در این جلسه گفت: وکلا نباید آلوده مسائل سیاسی و قومیتی و مادی شوند و وکالت و طرح دعوا باید تخصصی و با تفکیک مطرح شود.

ناصر عتباتی ادامه داد: ۵۷۴ هزار پرونده در سال گذشته از سوی دستگاه قضایی در استان تصمیم گیری شده این نشان از کار سخت و بزرگ وکلا و دادگستری دارد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت این نشست‌ها اضافه کرد: در این جلسات هماهنگی و رفع مسائل پیش آمده بین وکلا و دادگستری براحتی مطرح و حل و فصل می‌شود و این نشست‌ها باید به سمت وسوی علمی و قضایی پیش برود.

حسین  مجیدی دادستان انقلاب و عمومی مرکز استان نیز ضمن طرح چالش‌های جدی و پرتکرار در دادسرا‌ها از وکلای استان خواست: در تنظیم شکوایه‌ها تحقیق و علم بیشتری مدنظر داشته باشند و بدنبال حقوق عادلانه باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.