رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دغدغه مجلس یازدهم ساماندهی بازار مسکن بود/ باید سرمایه‌های دولتی و خصوصی به سمت تولید مسکن برود

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: از ابتدای مجلس یازدهم دغدغه نمایندگان سامان دادن به بحث مسکن و اجاره‌بها بود.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملکرد مجلس یازدهم در حوزه ساماندهی حوزه مسکن گفت: از ابتدای مجلس یازدهم دغدغه نمایندگان سامان دادن به بحث مسکن و اجاره بها بود و بر همین اساس قانونی در مجلس به تصویب رسید. 

او افزود: در سال‌های گذشته به دلیل کوتاهی‌های که در ساخت مسکن رخ داده تعادل عرضه و تقاضا بر هم خورده لذا برای ساماندهی و سوق دادن سرمایه های دولتی و خصوصی به سمت ساخت مسکن  قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها املاک مسکونی و جهش تولید مسکن را مصوب کردیم تا بخش زیادی از مشکلات را از این طریق حل کنیم و جبران کمبود‌ها را داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران افزود:  امیداریم با اجرای صحیح و دقیق از سوی مجریان و متولیان ثبات در بازار مسکن و رفع مشکلات عدیده در این حوزه را شاهد باشیم.

رضایی کوچی با بیان اینکه در ۲ قانون مصوب شده سازوکار‌های مناسبی برای ساماندهی بخش مسکن دیده شده است، عنوان کرد: از جمله این سازوکار‌ها می‌توان به ارائه مشوق‌ها و ضمانت‌های اجرایی لازم برای تحقق این قوانین است.

او در پایان تصریح کرد: امیدواریم با توجه تصویب و تائید قوانین مجلس در حوزه مسکن دستگاه‌های اجرایی و متولی این قوانین را عملیاتی کنند تا در آستانه فرارسیدن فصل تابستان و آغاز جا به جایی مستاجران دیگر شاهد تلاطم در این بازار نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
سیسمونی ،شاسی بلند،بخور بخور، و ....میذاره کاری اصولی انجام بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
نماینده محترم بر اساس چه مشوق و حمایتی؟ خبر دارید که قیمت مصالح مانند میلگرد و ورق و سیمان وغیره در بازار چقدر است؟ مطلع هستید که برای گرفتن پروانه ساخت که حداقل یک سال طول میکشدچه هزینه کمرشکنی را از شما طلب میکنند؟ آگاه هستید که چه مبلغی را باید به مهندس ناظر بابت صحه گذاشتنش بر روند تولید و امضای او پرداخت نمایید؟ آیا از سایر مسائل دیگر نظیر نایاب کمیاب و چند برابر شدن مصالح و گران شدن خدمات تخصصی در پروژه ساختمانی که زمانبر و زود بازده نیست اطلاع دارید؟ بعنوان کسی که سابقه و تجربه بیست ساله در این زمینه دارم به شما عرض میکنم حرف زدن بسیار راحت و آسان است . بقول شعری که تبدیل به ضرب المثل شده میان ماه من و ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است>
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
خود دولت در یکی از دستگاههای استانی کرایه خانه سازمانی را 54%افزایش داده ،چطور دغدغه مجلس کرایه خانه میتونه باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
تنها دغدغه نماینده ها اینکه که سالی 200.000 نفر دوستان و بستگان خود را به کدام یک از سازمان ها، شرکت و ... دولتی معرفی کنند .
Iran (Islamic Republic of)
امین الله
۰۷:۱۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
همش شعار و همش حرف این همه وقت صرف کردید و پول گرفتید بابت آن چند درصد از مردم اجاره نشین و مستضعف خداوکیلی صاحب مسکن شده اند . زمین واگذار می کنید طرف قدرت ساخت ندارد پولدار زمین و امتیاز را می خرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
چقدر هم که موفق بودید!!!!
آخرین اخبار