اعلام نرخ انواع نان‌های آزادپز در کردستان

قیمت انواع نان آزادپز در کردستان با تصویب در جلسه شورای آرد و نان استان تعیین شد.

اولین جلسه شورای آرد و نان در سال ۱۴۰۳، امروز در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان برگزار شد.

در این جلسه نرخ نان آزادپز سنگک به قیمت ۱۰ هزار تومان، لواش ۲ هزار و ۴۰۰ تومان، نان بربری بدون کنجد ۷ و ۹۰۰ تومان و نان تافتون سنتی به قیمت ۴ هزار و ۸۰۰ تومان مصوب شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در این جلسه تاکید کرد: تمام نانوایی‌های آزادپز در سطح شهر‌ها باید مشخص باشد و در سردر نانوایی برای آگاهی مردم نوشته شده باشد.

علی نوری گفت: در خصوص تعیین نرخ برای نان کلانه نیز توسط دبیرخانه مجددا آنالیز شود و قیمت منطبق با بازار تعیین شود.

 وی با تاکید بر اینکه نگاه همه مسئولان به بازار باید نگاه منطقی باشد، گفت: قیمت‌ها باید واقعی باشد و در عین حال توان کنترل بازار را کنترل داشته باشد.

نوری در خصوص استفاده خبازان از کنجد نیز اشاره داشت و گفت: اگر خبازان مجاز به استفاده از کنجد در نان هستند باید نرخ آن در جدول قیمت گذاری آورده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با تأکید بر اینکه بدون شک امسال قیمت نان‌های یارانه‌ای درجه یک و ۲ هم افزایش می‌یابد، ادامه داد: ما دغدغه تمام خبازان را درک می‌کنیم و درصدد رفع آنها هستیم.

نوری از کیفیت نان در سنندج نیز انتقاد کرد و گفت: کیفیت نان در شهر سنندج اصلا مطلوب نبست لذا وظیفه اصلی و ذاتی اتحادیه تامین بهداشت نانوایی و کیفیت نان در خود شأن مردم است.

فرماندار سنندج گفت: منشاء تامین آرد خبازی‌های آزاد پر مشخص نیست و بررسی‌ها نشان می‌دهد که از شبکه غیررسمی تامین می‌شود.

حسن عسکری بر لزوم مشخص شدن منشا تامین آرد تاکید کرد و گفت: دستگاه هایی همچون اداره صمت، تعزیرات و علوم پزشکی باید در تامین منشأ آرد نظارت داشته باشند چونکه ممکن است این آردها تاریخ مصرف گذشته یا غیربهداشتی باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.