کاخ سفید: حماس و اسرائیل می‌توانند شکاف‌های موجود را برطرف کنند

جان کربی از حماس و رژیم صهیونیستی خواست شکاف‌های موجود را با هدف رسیدن به توافق صلح رفع کنند.

درحالی که پس از ماه‌ها رایزنی در نهایت جنبش حماس طرح صلح میانجیگران را روز گذشته پذیرفت، اکنون رژیم صهیونیستی مدعی است این طرح صلح از خواسته‌های تل آویو فاصله بسیاری داشته و مورد قبول نیست. آغاز عملیات زمینی اسراییل در رفح که با اشغال گذرگاه رفح با مصر همراه بوده است، بار دیگر ضرورت استقرار آتش بس در غزه را نشان داد. 

به گزارش الجزیره، کاخ سفید امروز (سه شنبه) اعلام کرد دولت بایدن امیدوار است جنبش حماس و اسراییل شکاف‌های باقی مانده در روند مذاکرات صلح را از بین برده و به زودی به یک توافق جهت استقرار آتش بس در غزه دست یابند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این باره به خبرنگاران گفت: یک ارزیابی دقیق از مواضع طرفین نشان می‌دهد حماس و اسراییل باید بتوانند شکاف‌های موجود را از بین ببرند. واشنگتن هر اقدامی که بتواند در راستای حمایت از روند مذاکرات انجام خواهد داد. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حماس روز دوشنبه اصلاحاتی را برای پیشنهاد اصلی اسراییل با هدف پایان دادن به بن بست ارائه کرد. متن توافق همانگونه که اصلاح شد نشان می‌دهد می‌توان شکاف‌های باقی مانده میان طرفین را رفع کرد. 

جان کربی با اشاره به حضور فعال آمریکا به عنوان یکی از بازیگران برای رسیدن دو طرف به توافق صلح، تاکید کرد: ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا CIA)) در گفتگو‌های آتی صلح در قاهره، پایتخت مصر شرکت خواهد کرد. اکنون همه سر میز مذاکره حاضر می‌شوند و این مسئله کم اهمیت نیست. 

آمریکا در حالی از توافق صلح میان حماس و اسراییل حمایت می‌کند که تاکنون هیچ اقدام عملی برای تحت فشار قرار دادن تل آویو به منظور جلوگیری از نسل کشی فلسطینیان و رسیدن به صلحی پایدار در غزه انجام نداده است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جان کربی ، جنگ غزه ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار