فرماندار مهاباد:

حماسه فتح خرمشهر نماد سرافرازی ملت ایران است

فرماندار ویژه مهاباد گفت: حماسه فتح خرمشهر نماد سرافرازی ملت ایران است که در سایه ایمان، وحدت و اتحاد نیرو‌های مسلح و با بهره‌گیری از ظرفیت بزرگ بسیح مردمی به دست آمده است.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: مقاومت مردم ما در دوران دفاع مقدس، حماسه‌ای از یاد نرفتنی است چراکه انقلاب اسلامی در حالی به مبارزه با دشمن پرداخت که از پیش برای این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند و با دستان در مقابل دشمن ایستادند.

وی اضافه کرد: رزمندگان ما با سلاح عزم و ایمان به مکتب و عشق و علاقه به میهن اسلامی، با دست‌خالی چنان مقاومتی کردند که نام شهر خرمشهر را در جهان مشهور کردند.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: نسل حاضر در جامعه باید بداند که در آن ایام و شرایط چه کسانی و با چه روحیه و امکاناتی این عملیات بزرگ را انجام دادند که دنیا را متعجب کرد.

عباسی ضمن تاکید بر برگزاری باشکوه آیین‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر طبق دستورالعمل‌های ابلاغی، افزود: سوم خرداد فرصتی برای تبیین نقش حماسه آفرینان این رویداد بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی است که باید به نقش و اهمیت همه حماسه آفرینان آن توجه کرد و یاد و خاطره‌شان را گرامی داشت.

وی بیان داشت: بعد از فتح خرمشهر دشمن فهمید در مقابل اراده پولادین مردم ایران تاب مقاومت ندارد و نقطه امیدی برای پیروز‌های بعدی رزمندگان اسلام بود.

در ادامه این جلسه مقرر شد نسبت به پخش مستند، کلیپ، خاطرات رزمندگان، وصایا و دلنوشته‌های شهدای این عملیات در بستر فضای مجازی و شبکه مهاباد و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی، اردو مجازی زیارتی، اعزام تیم‌های پزشکی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان این عملیات در قالب طرح سپاس، نصب‌بنر، تبلیغات شهری و محیطی به مناسبت سوم خرداد اقدام شود.

شهر خرمشهر در تاریخ سوم آبان سال ۵۹ توسط رژیم بعث اشغال و در تاریخ سوم خرداد سال ۶۱ در قالب عملیات بیت المقدس آزاد شد، در این عملیات ۵ هزار و ۳۸۰ کیلومتر از اراضی اشغال شده کشورمان که ۱۸۰ کیلومتر آن خط مرزی بود و همچنین شهر خرمشهر آزاد شد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر بیش از ۷۸۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.