پلمب یک واحد بوفه مدرسه در قم

رئیس مرکز بهداشت شماره دو شهرستان قم از پلمب یک واحد بوفه مدرسه به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی خبر داد.

زارع، رئیس مرکز بهداشت شماره دو شهرستان قم از پلمب یک واحد بوفه مدرسه به دلیل رعایت نکردن  موازین بهداشتی خبر داد و گفت:یک بوفه بهداشتی در مدرسه باید در مکانی واقع شده باشد که هم دانش آموزان به راحتی به آن دسترسی داشته باشند و هم در معرض دید بوده و امکان کنترل مسئولان روی آن میسر باشد.

وی افزود: همچنین محل بوفه می‌بایست از محل جمع آوری زباله‌ها و سرویس‌های بهداشتی مدرسه فاصله داشته و کف و دیوار‌های آن قابل نظافت باشد و کارکنان بوفه باید کارت بهداشتی داشته و گواهینامه بهداشت عمومی را از آموزشگاه‌های بهداشت اصناف دریافت کرده باشند.
 
دکتر زارع سپس به دستورالعمل عرضه مواد غذایی مجاز و غیرمجاز در بوفه‌های مدارس اشاره کرده و بیان داشت: عرضه انواع شیر‌های پاکتی کم چرب، دوغ پاستوریزه، لقمه‌های سالم مانند نان و پنیر و گردو و همچنین انواع میوه در بوفه مدارس مجاز است. در حالی که انواع ساندویچ سوسیس، کالباس، فلافل، الویه، سمبوسه، پیتزا، نوشابه‌های گازدار، چیپس و پفک، آدامس و آبنبات، لواشک و آلوچه، انواع پاستیل و شیرینی جات چسبنده از جمله موارد غیرمجاز برای عرضه در بوفه‌های مدارس هستند.
 
رئیس مرکز بهداشت شماره دو شهرستان قم ضمن تقدیر از همکاری و همراهی اداره کل آموزش و پرورش در اجرای برنامه نظارت از بوفه‌های مدارس، تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های بعمل آمده با آموزش و پرورش، اگر بوفه‌ای الزامات و موازین بهداشتی را رعایت نکند پلمب خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار