برگزاری دوازدهمین مرحله استانی طرح ملی دادرس در اصفهان

دوازدهمین مرحله استانی طرح ملی دادرس جمعیت هلال احمر اصفهان با حضور بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز برگزار شد.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: مسابقات طرح ملی دادرس (دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت) در ۲ بخش مجزا ویژه دختران و پسران مقطع متوسطه اول برگزار شد.


رشید فریدپور افزود: ۲۵ تیم منتخب از پسران و ۲۷ تیم از دختران کانون‌های دانش‌آموزی استان از روز گذشته در این دوره از مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداختند.


وی با بیان اینکه این مسابقات امروز به کار خود پایان می‌دهد، گفت: این رقابت‌ها در هشت بخش شامل مخاطرات طبیعی، ایمنی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم، اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفای حریق، سوختگی و اسکان اضطراری در مرکز آموزش‌های تخصصی استان اصفهان برگزار شد.

فریدپور با بیان اینکه آموزش‌های طرح ملی دادرس در کانون‌های دانش‌آموزی استان ارایه شده گفت: هدف از برگزاری این مسابقات ارتقا مهارت‌های امدادی دانش‌آموزان است.


به گفته وی، در این دوره از مسابقات طرح ملی دادرس یک تیم در بخش جام بشردوستی با محور فعالیت‌های بشردوستانه و رویداد‌های اخلاقی منتخب خواهد شد و تیم‌های برتر به مرحله کشوری راه می‌یابند.


دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خودامدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به‌ویژه دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

برچسب ها: طرح ، دادرس ، استان اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار