ارائه بیش از ۸۵ هزار خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۸۵ هزار و ۴۷۷ خدمت دندانپزشکی دو سال گذشته در مراکز بهداشتی استان همدان انجام شده است.

فاطمه ترکمان اسدی گفت: این خدمات شامل ترمیم دندان با کامپوزیت و آمالگام، پالپوتومی، فیشورسیلانت، جرمگیری و کشیدن دندان است.

او گفت: هزار و ۳۰ خدمت دندانپزشکی سطح دو از طریق اعزام کلینیک سیار به مناطق کم برخوردار شهرستان نهاوند و کبودراهنگ و استفاده از ظرفیت خیرین در تهیه مواد مصرفی نیز در این بازه زمانی انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اجرای پویش دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه گفت: بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری‌های غیرواگیر شناخته می‌شود، لذا بهره گیری از دیدگاه عوامل خطر مشترک در بیماری‌های دهان و دندان و سایر بیماری‌ها به کنترل هر دو دسته بیماری‌ها کمک می‌کند.

فاطمه ترکمان اسدی با بیان اینکه شعار "دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم" برای بزرگداشت این هفته در نظر گرفته شده است گفت: این پویش فرصت مغتنمی برای آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است و این پویش با هدف "افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه" برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.