تفاهم سه جانبه احداث نیروگاه اتمی

تفاهم سه جانبه احداث نیروگاه اتمی ایرانی در همایش سالانه مهندسان مکانیک امضا شد.

دانشگاه صنعتی اراک میزبان سی و دومین همایش بین المللی مهندسی مکانیک کشور است و در سه روز برگزاری این همایش ۴۶۰ مقاله پذیرفته شده در نشست‌های تخصصی ارائه می‌شود و پنج نفر از صاحب نظران علم مهندسی مکانیک آخرین دست آورد‌های این حوزه را در سخنرانی‌های کلیدی بیان خواهند کرد.

در این مراسم تفاهم سه جانبه بین نیروگاه هرمز، دانشگاه صنعتی اراک و شرکت آذراب برای احداث نیروگاه اتمی ایرانی مبادله شد و از کنسرسیوم اقتصادی امیر کبیر رونمایی شد.

وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس انجمن مهندسان مکانیک کشور در همایش سالانه مهندسان مکانیک در اراک گفت: ایجاد سازکار مناسب برای جذب و ساماندهی سرمایه‌های مردمی برای رسیدن به رشد و توسعه تولید در بخش صنعت راهگشاست.

علی آبادی با اشاره به تشکیل کنسرسیوم اقتصادی امیر کبیر با مشارکت صنایع بزرگ و متوسط پیشرو در استان را الگویی مناسب برای اجرای طرح‌های بزرگ در کشور دانست و افزود: استفاده از ظرفیت مردمی برای تامین مالی پروژه‌ها و سهیم کردن مردم در اقتصاد می‌تواند بسیاری از چالش‌های پیش روی توسعه کشور را برطرف کند.

رئیس انجمن مهندسان مکانیک کشور گفت: محیط زیست و انرژی از مسائل مهم و دارای اولویت در کشور و شهر‌های صنعتی است که توان علمی مهندسی کشور می‌تواند با تعریف پروژه‌های تحقیقاتی و علمی در حوزه زیست محیطی و نیروگاهی برای حل این مسائل اصلی راه حل ارائه دهند.

او ضرورت مدیریت مصرف انرژی و آب را یادآور شد و گفت: استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و کاهش سوخت‌های فسیلی در حوزه تولید انرژی و بهره مندی از فن آوری‌های نوین با استفاده از توان علمی تخصصی مهندسان و متخصصان کشور در بخش تولید برای مدیریت منابع، کاهش هزینه‌های تولید، ارتقا کیفیت و ایجاد جذابیت سرمایه گذاری در بخش صنعت لازم و ضروری است.

معرفی و تجلیل از استاد برتر، مهندس برتر و پایان نامه‌های برتر حوزه مکانیک کشور از برنامه‌های مراسم گشایش همایش مهندسی مکانیک کشور بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.