تجلیل از ۱۰ استاد سرآمد آموزشی سال ۱۴۰۲ دانشگاه قم

در مراسمی از ۱۰ استاد سرآمد آموزشی سال ۱۴۰۲ دانشگاه قم با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری تجلیل شد.

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از ۱۰ استاد سرآمد آموزشی سال ۱۴۰۲ دانشگاه قم در سالن اجتماعات شیخ مفید دانشگاه قم با حضور استادان این دانشگاه برگزار شد، دانشگاه قم را یکی از دانشگاه‌های خوب کشور از منظر علمی و فرهنگی بیان کرد و گفت: از طریق دانش می‌توان فرصت‌های جدیدی ایجاد کرد مثل فرصتی که در عملیات وعده صادق به روشنی نمایان شد چرا که وعده صادق همچون شرایط کرونا وضعیتی بود که از سوی جامعه علمی و دانشگاهی خلق شد.

او افزود: در اعتراضات سال ۱۴۰۱ که شرایط خاصی ایجاد شد هیچگاه ندیدیم پلیس به حریم دانشگاه و دانشجو وارد شود چرا که ما معتقدیم دانشجو قدرت نقد دارد، اما آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا دیده می‌شود رفتار دوگانه قدرت‌های مدعی آزادی بیان و حقوق بشر است که اعتراض به حق وجدان‌های بیدار دانشجویان در برابر نسل کشی را بر نمی‌تابد.

رئیس دانشگاه قم هم در این مراسم با ارائه عملکردی از اقدامات یک سال اخیر این دانشگاه گفت: هرچند شرایط فعلی مناسب نیست، اما تلاش داریم در آینده جز ۱۵ دانشگاه برتر کشور باشیم.

حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی با بیان اینکه تا قبل از سال ۱۴۰۲ تنها ۱۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه داشتیم افزود: تنها در مدت یک سال، ۴۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه ساخته شد و ۱۵۰ واحد هم در حال ساخت است.

او از الحاق ۲۵ هکتار زمین در شهر جعفرآباد برای دانشگاه قم با هدف ایجاد دانشکده صنایع غذا و امور دامی در آینده نزدیک خبر داد.

شفافیت آیین نامه استخدامی، متناسب سازی آیین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی متناسب با رشته‌ها، پیگیری ۳۰ درصد افزایش حقوق و واگذاری زمین به استادان از جمله مطالباتی بود که از سوی آقای مهرآوران عضو هیئت علمی دانشگاه قم در این مراسم مطرح شد.

سالن اجتماعات حکمت، واقع در سازمان مرکزی دانشگاه و بلوار آیت الله مصباح مزدی یزدی هم امروز در دانشگاه قم به بهره‌برداری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار