امسال؛

تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: تا پایان امسال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

قاسم جلیلی‌نژاد، ادامه داد: توسعه اینترنت روستایی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است و در این راستا تا پایان سال تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود.

وی ضمن تشریح وضعیت توسعه ارتباطات روستایی آذربایجان‌غربی افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان سال‌جاری با پوشش اینترنت ۲۶۰ روستای باقیمانده، پوشش تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را به اتمام برسانیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: هرچند برخی نقاط کم‌پوشش یا کم‌کیفیت باقی خواهد ماند که مشکل آنها را نیز با احداث سایت‌های جدید رفع خواهیم کرد.

جلیلی‌نژاد با اشاره به اتصال بیش از ۴۳۰ روستای استان به اینترنت پرسرعت در دولت سیزدهم تصریح کرد: زیرساخت‌های ارتباطی ارائه شده به روستا‌ها و مناطق محروم استان از جمله دستاورد‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای توسعه دولت هوشمند و ایجاد بستر‌های ارتباطی برای مناطق محروم است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی می گوید: بر اساس این گزارش تأمین انتقال و برق سایت‌ها و کوهستانی بودن استان از عوامل مهم اتصال نداشتن مابقی روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات است که با رفع مغایرت‌ها و شناسایی موانع موجود تا پایان سال ۱۴۰۳، تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.