آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اجرای پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان با هدف ارتقای آگاهی مردم در این رابطه خبر داد.

 دکتر فرزام بیدارپور در جلسه هماهنگی و ارزیابی آغاز اجرای پویش سلامت دهان و دندان اظهار کرد: ارتقای میزان آگاهی و سواد سلامت مردم استان در رابطه با سلامت دهان و دندان و تاثیر آن بر سایر ابعاد سلامتی از اهداف اجرای این پویش است.

 معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه شعار جامعه جهانی دندانپزشکی دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم، است، افزود: این پویش فرصتی برای هم افزایی فعالیت‌های مرتبط با سلامت دهان و دندان در دانشگاه و نیز ارتقای سواد سلامت است.

وی ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های پیش بینی شده برای اجرای این پویش، گفت: درج شعار پویش در سربرگ نامه‌های اداری، اجرای برنامه‌های آموزشی در رسانه‌های استانی، اجرای معاینه با همکاری دانشکده دندان پزشکی و آموزش و پرورش و پخش مسواک رایگان در مناطق کم‌تر برخوردار از جمله این برنامه‌ها است.

دکتر بیدارپور با بیان اینکه مصرف دخانیات (سیگار، قلیان و سیگار الکترونیکی) از مهم‌ترین عوامل در ایجاد سرطان دهان بوده و سلامت مغز و قلب با سلامت دهان و دندان در ارتباط است، ادامه داد: بیماری‌های شدید لثه و دیابت رابطه دو طرفه دارند و هر کدام از آن‌ها می‌تواند باعث تشدید دیگری شود، بنابراین توجه به سلامت دهان و دندان بسیار مهم است.

در این جلسه پس از بیان نظرات و پشنهادات توسط هر یک از حاضرین، تصمیمات متناسب با اجرای بهینه پویش سلامت دهان و دندان در سطح استان و همزمان با سراسر کشور اتخاذ شد.

پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.