سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰میلیون دلاری درخراسان شمالی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: هشت طرح صنعتی با سرمایه گذاری خارجی به ارزش از ۱۰.۷ میلیون دلار در استان در حال اجرا است.

ناصر فخر موحدی گفت:با اتمام این طرح‌ها پیش‌بینی می‌شود برای ۷۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شود.

او نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران را فرصتی ارزشمند برای شرکت‌های خراسان شمالی دانست و گفت : استان در ۲ زمینه علاوه بر حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان در زمینه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان نیز حضور فعال داشت.

فخر موحد گفت : تکمیل سه زنجیره اصلی شامل تولید فرش دستباف، گوشت قرمز و گیاهان دارویی با هماهنگی وزارت کشور در دستور کار است.

به گفته معاون استاندار؛ خراسان شمالی در دولت سیزدهم وارد فاز جدیدی از توسعه بخش‌های مختلف شد به گونه‌ای که براساس اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، استان در حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی توانست رتبه سوم امنیت سرمایه گذاری کشور را در تابستان ۱۴۰۲ کسب کند.

فخر موحد گفت: نرخ بیکاری استان از ۹.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به هفت درصد در پایان سال ۱۴۰۲ رسید که از میانگین کشوری که ۷.۶ درصد گزارش شده، پایین‌تر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی از حیث کاهش نرخ تورم از رتبه چهار استان‌های کشور در ابتدای سال ۱۴۰۲ به جایگاه ۲۲ در پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ ارتقا یافت.

او گفت :  خراسان شمالی رتبه سوم در زمینه زعفران با سطح زیر کشت بیش از چهار هزار هکتار و ۲۲ تن تولید گل زعفران در سال، رتبه هفتم در دام سبک، رتبه دوم در سطح زیر کشت پنبه و رتبه چهارم در تولید عسل را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان شمالی همواره بالاتر از میانگین کشوری است افزود: خراسان شمالی در افزایش میزان نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۴.۷ درصد در سال۱۴۰۰ به ۴۶ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید و رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

برچسب ها: صنعت ، سرمایه گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.