خودنمایی گلونی؛ پوشش اصیل زنان لر در برج آزادی

شهردار خرم‌آباد با اشاره به اینکه ۲۰ اردیبهشت به مناسبت روز خرم‌آباد نورپردازی برج آزادی تهران را خواهیم داشت، گفت: ۲۰ اردیبهشت بیش از ۳ ساعت موسیقی متنوع لری پخش و گلونی با نورپردازی بر برج آزادی نقش می‌بندد.

داریوش بارانی بیرانوند شامگاه دوشنبه در نشست اطلاع‌رسانی رویداد‌های فرهنگی شهرداری خرم‌آباد که در سالن جلسات برگزار شد، با اشاره به اینکه راهبرد اصلی ما شهر فرهنگ مبنا و رویداد محور است، اظهار کرد: شهر‌ها در تراز مراکز استان‌ها، کلان شهر‌ها و شهر‌های بزرگ دنیا، با تراز فرهنگی ارزیابی و سنجیده می‌شوند.
وی با اشاره به مفهوم «از دفع موش تا ارتقا هوش» افزود: اینکه این مفهوم را مطرح کردم یعنی مجموعه مدیریت شهری باید از خدمات شهری تا حوزه فرهنگی فعالیت داشته باشد.
شهردار خرم‌آباد تعالی‌ترین رسالت شهرداری‌ها را حوزه فرهنگ عنوان کرد و گفت: شهر‌هایی که در رنکینگ ده شهر برتر جهان هستند هر ساله میزبان بزرگترین رویداد‌های فرهنگی هستند.
بارانی بیرانوند تاکید کرد: با توجه به داشته‌های ما در حوزه‌ی تاریخی، فرهنگی و طبیعی سکوت ما در حوزه‌ی فرهنگی جایز نیست.
وی با اشاره به اینکه به مردم قول دادیم در راستای ارتقای نام خرم‌آباد و استان و شهرت جهانی اقداماتی انجام دهیم، گفت: شهر خرم‌آباد به عنوان نماینده ایران در یونسکو به عنوان ثبت جهانی دره خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک نامزد است و لازم است بدون مرزبندی تلاش کنیم که دره‌ی خرم‌آباد و قلعه ثبت جهانی شوند.
شهردار خرم‌آباد با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰۰ رویداد فرهنگی با عاملیت یا مشارکت شهرداری انجام شد، بیان کرد: ما در این دوره از مدیریت شهری مرز‌ها را در فعالیت‌های فرهنگی برداشتیم.
بارانی بیرانوند با بیان اینکه در گذشته تریبون‌های اصلی شهر خرم‌آباد و فضای رسانه‌ای آن صرفا در فضای اقتصاد بود که آن هم اقتصاد بومی استان نبود، گفت: کاری که انجام دادیم این بود که بخش قابل توجهی از این تریبون‌ها را در اختیار گرفتیم و اکنون این تریبون‌ها در اختیار فضای فرهنگی هستند.
وی به سه رویداد مهم خرم‌آباد در سه ماهه اول سال جاری اشاره کرد و افزود: بیست اردیبهشت ماه که روز خرم‌آباد است و یکم خرداد هم که به عنوان روز لرستان نام‌گذاری شد و می‌شود در این فاصله یک دهه فرهنگی برگزار کرد.
شهردار خرم‌آباد با اشاره به اینکه امسال به لطف مشارکت شرکای فرهنگی و مداخله‌ی استاندار همچنین توجه وزیر ارشاددر تاریخ ۲۰ اردیبهشت نورپردازی برج آزادی تهران را خواهیم داشت، تاکید کرد: ۲۰ اردیبهشت بیش از ۳ ساعت موسیقی متنوع لری پخش و گلونی با نورپردازی بر برج آزادی نقش می‌بندد، فرش لری نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.
بارانی بیرانوند گفت: بیست اردیبهشت ماه شبی به یاد ماندنی در قالب دیوارنگاره‌ها برای معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های لرستان در برج آزادی به ثبت خواهد رسید.
وی تاکید کرد: این برنامه‌ها در راستای معرفی هویت شهر و استان است و ما اگر بتوانیم بخشی از هویت شهر خرم‌آباد را در حوزه تاریخ و طبیعت معرفی کنیم قطعا در حوزه‌های معیشتی تاثیرگذار خواهد بود.
شهردار خرم‌آباد گفت: ۲۳ اردیبهشت مراسم اصلی روز خرم‌آباد است که در محوطه قلعه فلک‌الافلاک برگزار خواهیم کرد، در این روز از چهره‌های برجسته در حوزه‌های فرهنگی، علمی تجلیل می‌شود.
بارانی بیرانوند بیان کرد: در ۲۶ ردیبهشت برنامه سی‌قاف با مضمون طنز در مورد مدیریت شهری برگزار خواهد شد.
وی رویداد نهایی را حضور ارکستر سمفونیک تهران در قلعه‌ی فلک‌الافلاک برای اجرای سمفونی فلک‌الافلاک عنوان کرد و گفت: این سمفونیک انتهای اردیبهشت ماه با نام «فلک‌الافلاک در فلک‌الافلاک» و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا خواهد شد اجرا خواهد شد.
شهردار خرم‌آباد گفت: اتفاق دیگری که درخردادماه انجام خواهد شد، برگزاری رالی خانوادگی از بام تهران تا بام خرداد ماه با حضور ۵۰۰ خانواده در تاریخ ۱۸، ۱۹ و ۲۰ خرداد است.
 

برچسب ها: شهرداری ، گلونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.