نقش مهم معلم در تربیت اسلامی افراد جامعه

فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه گفت: نقش معلم در تربیت اسلامی، نظارت بر ارزش‌ها و شگل گیری شخصیت افراد جامعه بسیار مهم است.

سرهنگ محمدحسن حسینی  فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه  در دیدار با مدیر، مربیان و معلمان مدارس شاهد شهید آدمی و نمونه ابی سینا، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم دلسوز و مهربان شهید مرتضی مطهری، هفته معلم را خدمت جامعه معلمان و فرهنگیان تبریک عرض کرد.

وی افزود: معلمی شغل نیست؛ معلمی عشق است معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است معلمی در قرآن به عنوان جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است.

فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه به نقش جامعه پذیری معلمی اشاره کرد و گفت: کارکرد عمومی معلمان، اجتماعی کردن افراد جامعه است و در این راستا با انتقال فرهنگ و اخلاق اسلامی، تربیت اسلامی، گزینش تخصصی، نظارت بر ارزش‌ها، یگانگی و نظم موجب شگل گیری شخصیت افراد، امنیت و سلامت جامعه خواهد شد.

حسینی آسیب پذیر بودن کودکان و نوجوان در برابر ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در فضای آموزشی را مهم دانست و تاکید کرد: تنها راه مقابله با ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان و آحاد مردم جامعه است و در این مسیر نقش آموزش و پرورش و پلیس بسیار مهم است و معلمان هنر بهتر زیستن را به تک تک افراد جامعه می‌آموزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار