حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور

دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" ضمن حمایت از اجرای طرح نور از سوی فراجا بیانیه‌ای صادر و خواستار استمرار آن تا رسیدن به نقطه مطلوب شد.

در متن این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
یَـٰٓأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ ٱصۡبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ لَعَلَّکُمۡ تُفۡلِحُونَ (آیه ۲۰۰ سوره آل عمران)
اى کسانى که ایمان آورده اید، شکیبایى ورزید و دیگران را نیز به شکیبایى وادارید و مرز‌ها را نگهبانى کنید و از خدا پروا کنید، باشد که شما رستگار شوید.

خداوند در قرآن کریم همه انسان‌ها را به آنچه که به خیر و صلاح آنها برای یک زندگی شرافتمندانه و عاری از پلیدی و زشتی و به دور از ظلم و تجاوز به حقوق دیگران است در تمام حوزه‌های فردی و اجتماعی دعوت می‌کند و برای عاقبت هر نافرمانی از دستورات الهی سرگذشت قومی را آورده تا هم عبرت آیندگان شده و هم حجت بر ما تمام باشد.

رعایت حجاب و عفاف که دستور الهی و تاکید انبیا و اولیای الهی برای مصونیت بخشی به جامعه و گسترش پاکی و طهارت است باید همواره مورد توجه قرار گرفته و بر ما واجب است تا ضمن اجرای فرامین الهی بر ترویج آن در جامعه کوشا باشیم و از آنانکه برای جاری شدن احکام دین خدا تلاش می‌کنند، حمایت کنیم.

هنر آیینی تعزیه همواره تلاش کرده تا با معرفی خوبی‌ها و ارزش‌های اسلامی به جامعه و شناساندن ظالمان پرده از ظلم و جور آنها در هر دوره‌ای بردارد و هنری روشنگر و بصیرت افزا باشد همچنان که زینب کبری (س) به‌عنوان یک الگوی تمام عیار زن مسلمان در کاخ یزید دودمان یزیدیان را بر باد داد و چهره واقعی حاکم بی بندوبار را شناساند. 

خون هزاران شهید والامقام انقلاب اسلامی برای دفاع از ناموس و شرف ایرانی ریخته شده است و امروز ما مدیون خون شهدا هستیم همانانکه سیاهی چادر زنان را در مقابل دشمنان این آب و خاک از سرخی خونشان ارزشمندتر می‌دانستند و برگ برگ وصیتنامه شان از رئیس جمهور شهید تا سرباز و سردار و مدافع حرم شهید پر است از توصیه آنها به حفظ حجاب اسلامی.

حال که دشمن زبون و پست قدرت رویارویی در جنگ رو در رو را با ما ندارد دست به انحراف زن و مرد مسلمان زده و به خیال شوم خود می‌تواند با نفوذی‌های داخلی و عوامل خارجی اش با گرفتن حیا و غیرت از جامعه به اهداف شوم خود برسد و زهی خیال باطل چرا که جوان ایرانی غیرت را از حماسه حسینی آموخته و زن ایرانی حیا و عفت را از فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) در سینه حبس دارد.

بدینوسیله از نیروی مقتدر و جان بر کف انتظامی کشور در اجرای طرح نور که طرحی برای پاکی و زلالی جامعه و زیست عفیفانه و در راستای تحکیم بنیان خانواده است و کرامت زن ایرانی مسلمان را به دنبال دارد و همچنین باعث شادی دل خانواده‌های شهیدانی می‌شود که در دفاع از ناموس ایرانی رفتند، تشکر می‌کنیم و استمرار آن را تا رسیدن به نقطه مطلوب خواستاریم، باشد که خداوند ما را جزو زمینه سازان ظهور حضرت صاحب الامر (عج) و رهرو راه شهیدان قرار دهد. ان شاءالله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.