امام جمعه تبریز مطرح کرد؛

دولت مشارکت مردم در تولید را تسهیل کند

امام جمعه تبریز با تاکید بر اهتمام جدی دولت و مجلس برای تحقق شعار سال گفت: دولت باید مشارکت مردم در جهش تولید را با تصمیمات درست و عقلانی تسهیل کند.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه عملیاتی کردن شعار سال جز با نظر کارشناسی و بهره مندی از صاحب نظران میسر نیست گفت: بر این اساس بررسی جهات و جوانب مختلف برای مشارکت دادن مردم در تولید باید مدنظر دولتمردان قرار بگیرد تا توصیه‌ها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری برای گشایش‌های اقتصادی در کشور محقق شود.

وی بهره مندی از نقطه نظرات صاحبان تولید و صنعت، توجه به نگرانی‌ها و مطالبات اقتصادی مردم و استفاده از دانشگاه‌ها و مجامع علمی و تحقیقاتی برای افزایش مشارکت مردم در تولید و به تبع آن افزایش ثروت را از جمله راهکار‌های مهم برای تحقق شعار سال عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به توانمندی‌های ایران اسلامی در حوزه دفاعی و موشکی یادآور شد: همچنان که با بهره گیری از جوانان متعهد و متخصص به دستاورد‌های بسیار بزرگ همچون عملیات صادق دست یافتیم در حوزه اقتصادی نیز باید چنین کرد.

امام جمعه تبریز به اعترضات اخیر دانشجویان در آمریکا و اروپا نیز اشاره و اظهار کرد: این خیزش‌ها به معنی دفاع از عقلانیت و انسانیت علیه شرارت‌های بی حد و حصر رژیم غاصب اسرائیل است و امروز این موضوع به مراکز علمی ایالات متحده کشیده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم دستگیری و ضرب و شتم استادان و دانشجویان در آمریکا را نشانه‌ای از بزدلی و رفتار‌های متناقض مدعیان حقوق بشر دانست و ادامه داد: سران آمریکا و اسرئیل باید این واقعیت انکار ناپذیر را قبول کنند که نفرت عمومی از جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آنها در جهان گسترش می‌ یابد و مقابله با ظلم و ستم یک موضوع فطری در بشر است.

وی تحولات اخیر در آمریکا را نشانه‌ای آشکار از اضمحلال و نابودی صهیونیست ارزیابی کرد و گفت: تظاهرات ضد لیبرال دموکراسی در غرب به مرز بحران نزدیک شده و نظم ادعایی لیبرالیسم جهانی در حال فروپاشی است.

امام جمعه تبریز به انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی نیز اشاره و اضافه کرد: این انتخابات در سه حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو، میانه و شبستر در استان برگزار می‌شود که انتظار داریم مردم این حوزه‌ها با احساس مسئولیت بیشتر و با مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رای حاضر شده و به نامزد‌های مورد علاقه خود رای دهند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم مشارکت گسترده و بالا را ضامن برخوراری از مجلسی قوی دانست و یادآور شد: همه اقشار، گروه‌های مرجع و طیف‌های گوناگون سیاسی و اجتماعی باید مردم را به شرکت در انتخابات هفته آینده تشویق و ترغیب کنند.

وی از نامزد‌های راه یافته به دور دوم خواست تا در جریان تبلیغات انتخاباتی مسائل اخلاقی را به دقت رعایت کنند و از تخریب یکدیگر به شدت پرهیز کنند چون چنین برخورد‌ها و رفتار‌هایی زیبنده نظام اسلامی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم توطئه‌ها و ترفند‌های رسانه‌ای دشمنان برای ایجاد فاصله بین مردم و حکومت را مورد اشاره قرار داد و گفت: آنها با انواع روش‌ها به دنبال بازسازی اغتشاش و آشوب‌های مختلف در کشور هستند که هوشیاری و بصیرت مردم در این زمینه لازم و ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار