هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال پرونده تعزیراتی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال طی امسال در استان تشکیل شده است.

ایرج مرندی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به تشکیل هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال پرونده تعزیراتی در استان، گفت: امسال ۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای‌قاچاق انجام شد و منجر به تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی شده است.

وی اضافه کرد: این میزان پرونده در مقایسه با مدت مشابه پارسال  افزایش ۱۴۶ درصدی داشته است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالا‌های کشف شده در این خصوص بود.

مرندی ادامه داد: در حوزه ارزی نیز ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود، شده است.

اجرای طرح نظارت بر بازار و واحد‌های صنفی آذربایجان‌غربی در قالب گشت‌های مشترک با هدف نظارت بر عملکرد واحد‌های صنفی ارائه دهنده کالا و خدمات در طول سال انجام می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.