سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه:

در جداول بودجه به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درباره آخرین شرایط بررسی این لایحه توضیحاتی را بیان کرد.

رحیم زارع در جلسه علنی صبح امروز  در جریان بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول، اظهار کرد: بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن، بخش دوم لایحه بودجه به مجلس ارائه شد و نمایندگان در کمیسیون تلفیق به بررسی آن پرداختند. با بررسی‌های صورت گرفته ردیف‌ها شفاف و دارای نظم شده و منطبق با احکام و تبصره‌ها است و از طرف دیگر به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: در جداول ۷۵ همت اوراق نیاز شده بود که آن را بازگرداندیم، همچنین مالیات در برخی از استان‌ها به صورت غیرمتعارف افزایش پیدا کرده بود که آن را تعدیل کردیم.

زارع ادامه داد: برای اولین بار است که مجلس شورای اسلامی جداول را بررسی می‌کند و این تجربه اول است. با توجه به اینکه سقف منابع بسته شده است، ما مصوبات کمیسیون‌های تخصصی را از محل جابه‌جایی ردیف‌ها اجرایی کردیم که نمونه آن تقویت نیرو‌های مسلح است و رشد خوبی در این بخش اعمال شد.

وی گفت: همچنین اعتباراتی برای حوزه فرهنگ پیش‌بینی شد و برای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش اعتباراتی آمده است. به بخش ورزش، آسیب‌های اجتماعی، قانون جوانی جمعیت و راهیان نور نیز توجه شده است. برای حوزه آموزش و پرورش جابه‌جایی در ردیف‌ها صورت گرفته است تا ترمیم حقوق برای خدمتگزاران این حوزه و فنی و حرفه‌ای انجام شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ تاکید کرد: در حوزه سلامت پیشنهادات کمیسیون بهداشت و درمان اعمال شد. در حوزه بهسازی روستا‌ها و پرداخت طلب راه‌های روستایی و همچنین ساخت منازل در فراجا و کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز اعتباراتی در نظر گرفته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
از نظر شرعی و قانونی واجب است که دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس وغیره به مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور پیگیری، بررسی و رسیدگی کنند ولی اما متأسفانه تاکنون هیچ کاری و اقدامی نکرده اند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
سوال اینجاست که پس اداره کار، دیوان عدالت اداری، بازرسی کل کشور، دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس کجا هستند و متأسفانه تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و فقط سکوت اختیار کرده اند چرا؟
۱۶:۳۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
با سلام

بر اساس آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان شرکت مخابرات ایران مصوب سال ۱۳۸۹ بن خواربار بازنشستگان ۵۵ درصد حداقل قانون کار همان سال میباشد.

حداقل حقوق قانون کار در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۳۰۰۰۰۰ تومان است پس بن خواربارشاغلین رسمی وبازنشستگان در سال ۱۴۰۲ ماهیانه ۲۹۱۵۰۰۰ تومان میباشد.

ولی متأسفانه مخابرات تهران کمک هزینه خوار بار فروردین ماه سال ۱۴۰۱ الی بهمن ماه سال ۱۴۰۲ را و با کمک هزینه خوار بار سال ۱۴۰۰ را مبلغ ۲۲۳، ۶۰۵، ۱۴ ریال حساب کرده است چرا؟

امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ اما خبری از بن خواربار دی، مهر و اسفند ماه سال ۱۴۰۲ بازنشستگان مخابرات نشد !!!!!
سوال اینجاست که پس اداره کار، دیوان عدالت اداری، بازرسی کل کشور، دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس کجا هستند و متأسفانه تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و فقط سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
۱۲:۳۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۵ فروردین ۱۴۰۳
و این در حالی است که پرونده سختی کار بنده در سال ۹۴ از شرکت مخابرات استان تهران به شعبه ۱۳ تامین اجتماعی تهران ارسال شده است و در کمیته بررسی و تطبیق مشاغل سخت و زیان آور تایید شده است و هم مرحله ادارای در سال ۹۴ در شعبه ۱۳ تامین اجتماعی تهران انجام شده است.

۰۶ فروردین ۱۴۰۳
سلام دوست عزیز
از طریق دیوان عدالت اداری اقدام کنید.

بنده از طریق دیوان عدالت اداری شکایت کردم ولی اما متأسفانه به خاطر بهانه های مختلف
دیوان عدالت اداری شکایت بنده را رد کرده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی - بازنشسته مخابرات منطقه تهران
۱۲:۵۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
برای بنده 183 روز در شرکت مخابرات منطقه تهران سختی کار تعلق گرفته که در شعبه 13 تهران سال 94 مراحل اداری آن انجام شده است و تایید شده است ولی در زمان بازنشستگی، بیمه تامین اجتماعی، 183روز سختی کار را برای من منظور نکرده است. به دیوان شکایت کردم نتیجه نگرفتم ولی این در حالی است که حدود 2000 نفر بدون رای دیوان با سختی کار بازنشسته شدند. مرتضی - بازنشسته مخابرات منطقه تهران
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۱:۴۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در سال 1401 حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 38 درصدی افزایش یافته است و این در حالی است که معوقات 5 ماهه اول سال 1401 بنده از تامین اجتماعی طلب دارم هنوز هم به طور کامل پرداخت نکرده است و تاریخ 1402/02/23 بنده با مدارک مستندات علیه تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری شکایت کردم. که متأسفانه تاکنون پاسخی در این مورد دریافت نکرده‌ام.
بیش از 33 سال و 5 ماه حق بیمه پرداخت کردم و هم ایثارگرم هستم ولی اما امتأسفانه هیچ ارزش قائل نمی شوند چرا؟
با تشکر پیغام شما ثبت گردید
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۲:۲۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
شعبه سبزدشت بهارستان تأمین اجتماعی چندین سال است که به صورت علنی و آشکار و در سایه سکوت مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس حقوق و مزایا بنده را دزدی می کند.
آخرین اخبار