رتبه نخست استان مرکزی در کیفیت هنرستان‌های جوار صنعت

استان مرکزی در کیفیت هنرستان‌های جوار صنعت گوس سبقت را از سایر استان‌ها ربوده است.

 

استاندار مرکزی در نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: استان مرکزی رتبه نخست کیفیت هنرستان‌های جوار صنعت را در کشور دارد.

به گفته مخلص الائمه توسعه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای راه پیشرفت کشور است و بازار کشور، اشتغال، توسعه صنعتی، خدمات و سایر حوزه‌ها نیازمند توسعه آموزش‌های مهارتی است که در قالب هنرستان‌ها آغاز می‌شود.

مخلص‌الائمه افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است به نظر می‌رسد از اجرای این سند مهم دستگاه‌ها عقب هستند، سندی که در آن توجه خاصی به آموزش‌های مهارتی شده است. آموزش و پرورش برای توسعه آموزش‌های مهارتی باید در هر شهرستان هنرستان راه‌اندازی کند.

استاندار گفت: واحد‌های تولیدی از جمله ماشین سازی، لجور و هپکو و سایر صنایع کمک شایانی در فعالیت هنرستان‌های جوار صنعت داشته‌اند و تداوم این همکاری نتایج قابل قبولی حاصل می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم با بیان اینکه ۴۶ درصد از دانش‌آموزان استان در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند که نسبت به میانگین کشوری بالاتر هستیم، گفت: آموزش و پرورش مکلف است تا پایان برنانه هفتم توسعه سهم هنرآموزان و هنرجویان هنرستانی در هنرستان‌ها را به ۵۵ درصد برساند.

برچسب ها: آموزش ، صنعت ، هنرستان ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.