سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت

معاون فنی و نظارت بر راه‌های روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بیش از ۲ میلیون و ۸۲۲ هزار وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان در فروردین ماه ۱۴۰۳ تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش دارد.

کاظم قلاسی معاون فنی و نظارت بر راه‌های روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر طبق سامانه‌های تردد شمار خراسان رضوی، بیشترین میزان ورود و خروج خودرو‌ها در روز پنجم فروردین‌ماه ثبت شده و بزرگراه مشهد- چناران نیز در این مدت بیشترین متوسط تردد روزانه به میزان ۵۲ هزار و ۶۲۴ تردد را به خود اختصاص داده است.

او افزود: در این مدت بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده خودرو‌های تردد یافته در جاده‌های خراسان رضوی، ۱۲ درصد از این پلاک‌ها مربوط به تهران، چهار درصد اصفهان و سه درصد نیز مربوط به استان خراسان شمالی بوده است.

معاون فنی و نظارت بر راه‌های روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین وسایل نقلیه غیر بومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه پلاک خوان در بازه فروردین ماه، در روز‌های سوم و چهارم این ماه معادل ۳۲ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده است.

قلاسی بیان کرد: در بازه زمانی یاد شده، ۲۵ درصد از کل ماندگاری خودرو‌ها در استان خراسان رضوی بین (۱ تا ۳ روز) و ۲۹ درصد ماندگاری خودرو‌ها در استان بین (۳ تا ۷ روز) و ۱۴ درصد هم بیش از یک هفته در استان حضور داشته‌اند.

او تصریح کرد: بیشترین مقاصد سفر هم استانی‌ها در فروردین ماه به ترتیب، استان خراسان شمالی و تهران با ۱۱ درصد، خراسان جنوبی و مازندران با ۹ درصد و سمنان با ۸ درصد گزارش شده است.

معاون فنی و نظارت بر راه‌های روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: سه درصد از مجموع تردد‌ها در بزرگراه تربت حیدریه-باغچه و سه و ۲ دهم درصد از مجموع تردد‌ها در بزرگراه نیشابور- باغچه در فروردین ماه تخلف سرعت داشته اند که مطابق اطلاعات دوربین‌های ثبت تخلف سرعت این ۲ محور رکورد دار تخلفات یاد شده در استان شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.