خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد؛

توطئه‌های دشمن با شکست مواجه است

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: دشمنان توطئه‌های زیادی علیه کشور به راه انداخته‌اند، اما با پیروی از قرآن، ائمه اطهار (ع) و ولایت فقیه این کشور استوار و محکم پابرجاست.

حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: ما قرآن و اسلام ناب محمدی (ص) که در واقع حقیقت عالم است را در اختیار داریم و بی‌شک همین ارزش‌هاست که ما را از تهدید‌ها و آسیب‌ها در امان نگه داشته است.

وی ادامه داد: شیاطین علیه ما خیلی توطئه می‌کنند، اما با وجود تمام آسیب‌ها و مشکلاتی که برای ما به ویژه نسل جوان ایجاد کرده‌اند، اما هنوز ما محکم و پابرجا هستیم چرا که آنچه در نزد ماست مهم و مقدس است.

امام جمعه موقت شهرکرد تصریح کرد: این مسیر نورانی و استواری گام‌های ما به شرطی ادامه می‌یابد که دین را خوب حفظ کنیم و دست از ولایت برنداریم و میراثی که شهدا برای ما به یادگار گذاشتند را به خوبی مراقبت کنیم.

فاطمی در ادامه با گرامیداشت سالروز ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: با شکل گیری جمهوری اسلامی ایران، ارتش به رژیم پهلوی پشت کرد و بر اساس فطرت الهی که در وجود فرزندان ملت بود ارتشی‌ها به جز موارد معدود، به خیل انقلابیون پیوستند.

وی یادآور شد: ارتش از همان ابتدای شکل‌گیری و به ویژه در دوران دفاع مقدس خدمات شایسته‌ای را در کنار بسیج و سپاه عرضه داشت و خدا بر توفیق آن بیفزاید.

فاطمی در ادامه با تسلیت ایام رحلت آیت‌الله سید ابوالقاسم حسینی دهکردی، تصریح کرد: این عالم بزرگ متولد شهرکرد بود و تا سن ۱۱ سالگی در دهکرد قدیم زندگی کرد و از ۱۱ سالگی برای امر تحصیل به اصفهان هجرت می‌کند و تا سن ۲۵ سالگی به درجه اجتهاد نائل می‌شود.

وی افزود: پس از آن عازم عتبات می‌شود و از نظر عرفانی و تربیتی شاگرد عارف و زاهد معروف آخوند سلطان آبادی می‌شود و بعد از هفت سال به اصفهان باز می‌گردد و درس خارج تدریس می‌کردند و رساله ایشان موجود است و در روز هفتم شوال ۱۳۵۳ قمری برابر با ۱۳۱۳ شمسی در اصفهان مرحوم می‌شود.

امام جمعه موقت شهرکرد بیان داشت: ما اشخاص بزرگی داریم که می‌توانند الگوی مردم و مومنین و مومنات و جوانان باشد تا در مسیر پاکی و سلامت نفس و تقوا قرار گیرند.

فاطمی در بخش دیگری از خطبه‌ها به سالروز وقوع جنگ احد دومین رویارویی مهم مسلمانان با کفار اشاره کرد و گفت: این جنگ در تاریخ اسلام مهم است و حضرت حمزه در آن به شهادت رسید.

برچسب ها: نماز جمعه ، خطیب جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.