کشت محصولات زراعی طرح جهش تولید از دیمزار‌های استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کشت محصولات زراعی طرح جهش تولید در سطح ۱۱۵ هزار و ۴۹۴ هکتار از دیمزار‌های استان خبر داد.

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: براساس برنامه ابلاغی برای سال زراعی جاری۱۲۰ هزار هکتار تعیین که تاکنون ۱۱۵ هزار و ۴۹۴ هکتار سطح زیر کشت محقق شده است.

وی اظهار داشت: در این طرح ۱۰ محصول زراعی گندم، جو، نخود، عدس، گیاهان علوفه ای، گیاهان روغنی و گیاهان دارویی به زیرکشت رفته که تاکنون ۱۰۱ هزار و ۳۹۵ هکتار گندم، ۷ هزار و ۷۰۱ هکتار جو، ۲۸۵ هکتار کاملینا، ۳۰۹ هکتار علوفه دیم، ۱۵۰۰ هکتار نخود، ۲۵۰۰ هکتار عدس و هزار و ۸۰۰ هکتار گیاهان دارویی کشت شده است.

راه انجام بیان کرد: این طرح در۶ شهرستان و ۳۹۴ روستای استان در حال اجراست و سه هزار و ۶۸۲ نفر از کشاورزان طرف قرارداد تولید در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون سطح بیمه محصولات زراعی دیم در این طرح به ۶۹ هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است.

راه انجام یادآور شد: تاکنون ۱۰۵ کشاورز برای اخذ تسهیلات کم بهره برای خرید ادوات کشاورزی دیم به بانک ملی معرفی شدند که ۹ نفر موفق به دریافت ادوات شده اند و مابقی در دست اقدام است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون ۱۵۶ برنامه آموزشی ترویجی برای کشاورزان برگزار شده است که ۴ هزار و ۲۳ نفر روز در این برنامه‌ها حضور داشتند و هشت هزار و ۷۵۹ نفر روز نیز از آموزش‌های انفرادی بهره‌مند شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار