کاهش آسیب‌های اجتماعی با اجرای طرح نهضت مشارکت اجتماعی

ثبت‌نام طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

شهرام خواجوی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری از آغاز ثبت‌نام طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی در این استان با هدف بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد خبر داد.

وی افزود: در این طرح تمام ظرفیت و توان گروه‌های مردمی و تشکل‌های اجتماعی برای تحقق مفاد سند تحول دولت مردمی، سازمان‌های مردم‌نهاد برای اجرای طرح ملی نهضت اجتماعی و طرح نهضت ملی مشارکت اجتماعی شناسایی می‌شود.


بیشتر بخوانید


خواجوی با بیان اینکه این طرح با پیگیری معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی برای ترغیب داوطلبان اجتماعی، گروه‌ها و نهاد‌های مردمی برای شرکت در طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی به اجرا درآمده است، اضافه کرد: شیوه‌نامه ابتدایی طرح نهضت مشارکت اجتماعی دی‌ماه پارسال به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: طرح نهضت اجتماعی با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت مردمی و داوطلبان، شناسایی مسائل اجتماعی و راه حل‌ها، تقویت زمینه مشارکت و نشاط اجتماعی، تقویت توانمندی‌های تشکل‌های مردمی، تجمیع استعداد‌ها و ظرفیت‌های مردمی، فراهم‌سازی جریان هم‌افزایی اجتماعی، شناخت آسیب‌های شکل گرفته در مناطق مختلف استان، نجات آسیب‌دیدگان اجتماعی، استفاده از تجربیات موفق و ایجاد شبکه گسترده مردمی اجرا می‌شود.

خواجوی گفت: در گام نخست متقاضیان، گروه‌های مردمی، تشکل‌ها و گرو‌های جهادی با هدف هم‌افزایی و تقویت تعاملات دولت و نهای مردمی می‌توانند نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم ثبت نام در این طرح تا پایان فروردینماه از طریق لینک https://www.nsom.ir/ یا ارسال عدد ۹ به سر شناسه ۳۰۰۰۱۱۵۲ اقدام کنند.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی تشکل‌ها، پالایش و رتبه بندی تشکل‌ها از دیگر اهدافاجرای این طرح است و پس از مرحله پالایش گروه‌های برتر در قالب همیاران اجتماعی در جلسات استانی و شهرستان شرکت می‌کنند.

خواجوی اظهار کرد: در این طرح نظام مسائل و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان تدوین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار